tillbaka till goda vanor

Go morron! nu är jag nyvaknad och sitter och käkar frukost, jag har äntligen kommit tillbaka till att äta min obligatoriska havregrynsgröt, med rivet äpple och kanel, väldigt gott! Gjorde mej en smootie nu med, mumma! vilken super-frulle! :) Nu ska jag försöka fixa till mej lite inför dagen, funderar på klänning på jobbet, det är ju Valborg trots allt! Nu ska jag åka ut till stallet och fixa, blir till att lina Panther och Flexa i några minuter, flexen har jag fått upptäcka här hos Eva, och den är riktigt effektiv för att lossa hästen. Tar bara några få minuter och gör ändå väldigt mycket, så man har alltid tid, om man ändå i stallet. 


Panther & Jag Flexar i samband med ett ridpass, kan lätt göras i boxen
med hjälp av godis också.

Efter stallet ska jag åka å lämna Pärlan på sjukan och sedan blir det jobb innan den härliga kvällen kommer.
Nu ska jag sörpla klart på min somriga smoothie, Hörs sen!


Smoothie med jordgubbar, hallon och banan

eftermiddags pyssel

Nu har jag vart å fixat hela listan jag skrivit till mej själv för att komma ihåg vad jag skulle köpa. hittade ett cykelställ till bilen, galet bra köp faktiskt inte alls så dyrt och det kommer nog användas flitigt och håller nästan hur länge som helst (hoppas jag) Sedan har jag köpt ett nytt bett till Panther, det jag köpte i tisdags var ju för litet, skräll! skumt han hade 12,5 på det förra men nu va det helt plötsligt för litet... Men vad gör man, bara att knata till hästshopen och köpa ett nytt :) Sedan var det dags för mitt riktiga mission! present till Linda! jag brukar alltid ha lite idéer på lager annars tycker jag men nu var de riktig idétorka! men till slut bara såg jag det, kom på det och kände att där är Lindas present! Å den är så himla fin tycker jag, så jag vill me ha! men nu är det ju min kära Linda som faktiskt fyller 23 år nu på Lördag! Men Elin kommer ju alltid att vara Elin, så jag kan ju inte gå på stan utan att köpa något till mej själv, haha! så jag köpte ett litet fint ljus som står på mitt badrum nu :) det var en sjukt bra pryl att köpa för den fick mej även att skura hela badrummet! så nu är det jättefint! Sedan gick jag lös på mina hela 24,5 kvm med trasa och hink, vädrade sängkläder å tog tag i den lilla disken som stod i diskhon.. Så det blev städning i stället för träning, det var en bra prioritering faktiskt!


Kolla vilket gulligt ljus, jag kommer bli glad och pigg varje morgon när
jag fixar på badrummet och denna lilla uppmuntrande plåtburk med
ett ljus av härligt fräsch citrusdoft i.


Så här fint och städat är det i mitt badrum nu!

Lagade faktiskt "riktig" mat ikväll med, riktigt lätt studentmat men jäkligt gott! Korvstroganof á la Elin!

1/2 falukorv
1 gullök
1 paprika
1 burk creme fraiche
1/2 burk paprika & chili fraiche
1 dl Felix Chilisås

smaka av med vit-& svartpeppar, eventuellt lite mjölk och redning i för att få mera sås :) Var försiktig med salt, smaka först för det är mkt sälta i korven :)

Enkelt, Gott & Snabbt!

Så nu är jag mätt och belåten samt färdig gråten! Sett på Grey´s precis och jag grät som en tok som vanligt!
Snart blire sängen för mej, imorn väntar Stallmorgon, inlämning av bilen, en hel del cyklande, jobb och Fira lite Valborg, blir nog till att grilla, och se på MajbrasaNissan, Mysigt!

sweet dreams!

Hästhälsa och bilakuten

Vilken strålande förmiddag, är på helt fantastiskt humör och vilken värme! Idag är det den varmaste dagen hittills utan tvekan! Var i stallet ovanligt länge idag, för att fjeska för herrn lite extra nu när han bara fått stå i en dryg vecka, dock har han nog mått som en prins av att få vila lite, det är bara den egotrippade ryttaren i mig som som får dåligt samvete :)
Men väl i ridhuset inser jag att han mått kaon av en veckas återhämtning, han var kanonfin! Började med att Lina honom som jag alltid gör sedan jag kom ner till Halmstad och fick nya idéer och tips från Eva. Det är riktigt super nu när jag lärt mig hur man verkligen ska göra för att lina hästen på rätt sätt och nå önskvärd effekt! gör mkt framdelsvändningar och sidvärtsrörelser med Panther på lina, han kommer loss riktigt bra


Panther på lina, använder mig av väl elastiska inspänningar, och longerspö
för att forma honom i bålen. Sedan mycket övrig Eva- teknik :)

Sedan fick Panther bada lite och gå ut i hagen och 24 gradig värme


Panther och Bonde-Börje

Väl färdig i stallet var det dages att bege sig med bilen till någon verkstad som kunde hjälpa mej med alla skavanker min pärla drar på sig, men framförallt den avsparkade sidospegeln och ett missljud i bilen som visade va ett hjullager i höger framdäck, plåstret för det kostade bara 2400 kr!!! det är ju helt sjukt och den vandaliserade spegeln skulle gå på ca 3000 kr att fixa! wiehiiii! men men det finns ju värre saker, men det är ju så tråkigt ändå! men fick i alla fall en tid för pärlan imorn då ska hon få fixat sitt hjullager åtminstone... Väl färdig på Rejmes åkte jag hem käkade min goda kycklingsallad, hoppade i bikinin och lade mig en stund på gräset här utanför och passade på att njuta lite!


Min najsiga lunch var till stor belåtenhet...

Nu ska jag faktiskt ge mig i kasst med att försöka hitta ett cykelställ så jag tar mig fram och tillbaka till Rejmes imorn då lilla pärlan ska få bli som ny :) och så ska jag köpa lite födelsedagspresenter :)

Hörs senare!

Svenne Banan!

Har precis klivit upp ur sängen och gjort mig frukost, solen strålar in genom fönstren och jag har jort en somrig smootie på hallon och vattenmelon :) Ser på mitt obligatiriska "vakna & bli människa program" Vakna med The voice och dom spelar Svenne banan låten! jag tycker den är såå bra! Idag är jag både skol- och jobbledig, så ska bara ut och njuta av solen!

Dagen ser ut som följer:
Åka till Panther, mysa och försöka motionera han lite, tänkte lina och sen försöka mig på lite skritt arbete.
Åka till Rejmes verkstad och försöka få dem att fixa min ena sidospegel som nåt satans pucko sparkade ner i natten till lördag. Ska in till centrum och handla present till Linda som fyller år den 2:e maj! Så tänkte jag också ta mej årets första mjukglass, jag har inte hunnit det än så det är mer än dags! I e.m ska jag även avklara en runda på gymmet, en riktigt härlig dag väntar! Som börjar här: 


Det börjar att blomma riktigt fint utanför stallet

Smart eller lat...?

Direkt efter skolan hoppade jag upp på cykeln och trampade till jobbet, galen värme såhär i april :) riiktigt gött!
Jobbet gick fint och när jag låste butiken var det såhär mysigt utanför, vilken underbar kväll!


Massa folk som satt och myste i kvällssolen på Espresso House


Härlig cykeltur hem!

Meningen var att jag skulle ta cykeln till gymmet, men efter denna fullspäckade dag ansåg jag att jag inte orkade :) Så stannade till vid Hemköp och köpte en grillad kyckling istället, Niice! Bestämde mig för att sedan trampa raka vägen hem och göra en fett stor kycklingsallad! :D Blev riktigt gott! Nu ligger jag i soffan, ser på Desperate housewives och käkar årets första vattenmelon, Yummie!
Imorn är jag ledig så då blir det mysdag med Panther, ska försöka motionera honom trots foten, sedan ska jag iväg och kolla om jag kan få hjälp med min enspeglade bil på någon verkstad och shoppa födelsedag till Linda samt köra ett litet träningspass.

Sweet dreams!

Rolig redovisning!

Så var redovisningen och avslutandet för delkurs tre i pedagogiken avklarad med, shit va kul vi hade! En helt superbra dag på Högskolan i Halmstad helt enkelt. Min kära grupp "Herr Larsson" redovisade och diskuterade med hela klassen kring vårt valda område Ideal, i 1 timme och 30 minuter! kändes som 20 min, så det va nog riktigt skoj! Var en riktigt rolig dag, de andra grupperna talade om: Skolans uteveckling, Skillnader i miltärhögskolan och vår högskola och Musik, allt ur ett pedagogiskt perspektiv. Team Gustav hade till och med gjort ett sällskapsspel,sjukt pedagogiskt och så himla kul! och vilken idé, cred till er! :) Bengt hade fixat massa tilltugg, som bland annat frukt och nötter samt något att dricka, den bästa läraren jag någonsin haft! och då inte endast på grund av snackset ;) Han är ruggigt bra alltså! Så fem ruggigt roliga timmar i skolan är nu avklarade, nu har jag skolledigt ända fram till måndag då det är introduktion i nästa delkurs..

Lite bilder från dagen:


Bengt är fokuserad


Shemsi & Alex mina härliga "familjemedlemmar"


Vi hamnade på "skamvrå-rutan" i spelet å fick ha dumstruten


Jag & Alex riiktigt nöjda med allt som fanns att äta!

Go go go!

Klara färdiga gå! så kändes det som min dag började idag, hela morgonen var som ett sprinter lopp! Vid strax efter sju parkerade jag på stallbacken, en riktigt underbar morgon mötte mig med total stillhet, gav alla hästarna mat, mockade Panthers box, han lyckas alltid med samma mästerverk varje natt :) Sedan släppte jag ut dem, oj va glada dom blev! fixade resten av stallsysslorna fort som blixten för att hinna till redovisning i skolan klockan nio! I made it!


Panther prövar sin nya sommarkostym!  Tack Pappa :)


Fick gå ut med täcke idag, va lite tjocka moln imorse, hade ju inte behövts
i 23 grader som det blev senare... stackarn!

Full rulle kanelbulle

Go möra! Jag är uppe med tupen idag för att hinna med allt denna fullspäckade dag :)
Dagen startas med fix i sallet, det är faktiskt riktigt skönt att komma igång med det på morgonen och Panther blir alltid väldigt nöjd när han får komma ut tidigt med. Sedan blir det att snabba sig till skolan, har redovisning i fördjupningsarbetet om ideal idag, ska bli skoj! Sedan bire att hoppa upp på hojjen å trampa in till Storgatan ska jobba stängning i butiken idag, till sist ska jag försöka ta mej en sväng in i gymmet med :) Ha en go dag!

keep in touch!


Det blommar överallt! Så fint!

Mängder med löpare

Oj oj oj! Jösses vad härligt det är med denna värmen lockar fram vårkänslor och massa energi hos alla Halmstadbor! Jag har inte en chans att räkna alla tights och "hurtklädda" människor som joggat sina vintertrötta fötter på gatorna, så himla härligt! Å hör och häpna jag vill snöra på mig löparskorna! Men med denna klumpfot finns ju inte riktigt den möjligheten, den ursäkten hade jag älskat i vanliga fall :) Det är tur att jag har Panter som vill ha besök varje dag så jag kommer ut i det härliga vädret.

Dagen startade med att jag åkte ut till Stallet och fixade med Panther och släppte ut han i morgondaggen på grönt nygräs, gissa om han var lycklig! Sedan for jag till skolan och mötte upp min pluggrupp i skolbibblan, vi slog våra hyfsat kloka huvuden ihop och fick till åtminstone ett par timmars verksamhet :) sedan pallarade jag mig över Laholmsvägen utan att bli överkörd!, och satte mig i min kära enspeglade bil och åkte ut till Hööks för att shoppa lite nya saker till Panther, som han ska få prova imorn :) Har även hunnit med att trampa iväg till gymmet och svettats lite inomhus, och handlat lite påfyllning till kylen, usch vad det är dyrt med mat!! så ikväll blev det en riktig studentmåltid, lagom trist och väldigt lat av mig, men de smakade riktigt bra trots allt :) nu är det dags för en dusch och sedan sängen, en fullspäckad dag står för dörren imorn..

Natti natti


Färdigtränad


Kvällens middag; bacon,ägg, potäter och lite vajtamins

this lovely day

Nu ska ja äntligen lyfta rumpan från stolen, börjar få träsmak inte van att sitta vid datan ju ;) och sätta mig på cykeln och trampa till sats, se om jag kan få nåt gjort. Trots opererad fot finns det ju andra kroppsdelar jag kan försöka mig på.

Panther hälsar till sin sponsor och tackar för de nya vårgrejjerna :)
Sponsor Pappa Niklas och Jag på Tylösand

Kan man ha för mycket tid?

Ja undrar verkligen om man kan ha för mycket tid, men av någon lustig anledning känns det som om jag har tid över.. är det inte fantastiskt? Så därför fattade jag över ett glas juice ett beslut om att jag ska börja blogga!
Så för alla er nära och kära, eller till er som tycker det bara lär besvära detta är till eran ära!Här har ni huvudpersonerna

Välkommen till min nya blogg!