Hästhälsa och bilakuten

Vilken strålande förmiddag, är på helt fantastiskt humör och vilken värme! Idag är det den varmaste dagen hittills utan tvekan! Var i stallet ovanligt länge idag, för att fjeska för herrn lite extra nu när han bara fått stå i en dryg vecka, dock har han nog mått som en prins av att få vila lite, det är bara den egotrippade ryttaren i mig som som får dåligt samvete :)
Men väl i ridhuset inser jag att han mått kaon av en veckas återhämtning, han var kanonfin! Började med att Lina honom som jag alltid gör sedan jag kom ner till Halmstad och fick nya idéer och tips från Eva. Det är riktigt super nu när jag lärt mig hur man verkligen ska göra för att lina hästen på rätt sätt och nå önskvärd effekt! gör mkt framdelsvändningar och sidvärtsrörelser med Panther på lina, han kommer loss riktigt bra


Panther på lina, använder mig av väl elastiska inspänningar, och longerspö
för att forma honom i bålen. Sedan mycket övrig Eva- teknik :)

Sedan fick Panther bada lite och gå ut i hagen och 24 gradig värme


Panther och Bonde-Börje

Väl färdig i stallet var det dages att bege sig med bilen till någon verkstad som kunde hjälpa mej med alla skavanker min pärla drar på sig, men framförallt den avsparkade sidospegeln och ett missljud i bilen som visade va ett hjullager i höger framdäck, plåstret för det kostade bara 2400 kr!!! det är ju helt sjukt och den vandaliserade spegeln skulle gå på ca 3000 kr att fixa! wiehiiii! men men det finns ju värre saker, men det är ju så tråkigt ändå! men fick i alla fall en tid för pärlan imorn då ska hon få fixat sitt hjullager åtminstone... Väl färdig på Rejmes åkte jag hem käkade min goda kycklingsallad, hoppade i bikinin och lade mig en stund på gräset här utanför och passade på att njuta lite!


Min najsiga lunch var till stor belåtenhet...

Nu ska jag faktiskt ge mig i kasst med att försöka hitta ett cykelställ så jag tar mig fram och tillbaka till Rejmes imorn då lilla pärlan ska få bli som ny :) och så ska jag köpa lite födelsedagspresenter :)

Hörs senare!

Kommentarer
Postat av: mammsen & pappsen

Hej Elin jätte kul att läsa din blogg

Hoppas det löser sig med pärlan i morgon.

Har panther charmat Börje. Börje ser så snäll ut.

Kramar mammsen & pappsen

2009-04-29 / 21:07:10
Postat av: Linda

Vad fin han är!!

Börje alltså..

HAHA nej då, Pantis såklart :) Puss!

2009-04-29 / 21:58:50     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Elin

Mamma & Pappa: ja visst, jag och panther har lindat börje runt fingret :) haha! vi hörs imorn, saknar er! kramar

2009-04-29 / 22:47:43
Postat av: Elin

Linda: haha jag vet han har värsta modell skillsen! ;) börje poserade så gärna :) Puss puss

2009-04-29 / 22:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?