Roadtrip!

Idag blev det en spontantripp med Hallberg,
vi bockade av Freeport, kungsmässan, ridsportbutiken, Göteborg & Ikea
på ett väldigt effektivt vis - Härlig och solig dag med spontanitet!


Morgonkaffe!


(för) Dyra drömmar...


Riktigt bra fynd!


bla denna från Iittalas outlet för 129:-

Toblerone-fondue

Ikväll har vi lyxat!
Toblerone-fondue, jordgubbar, ananas,
maränger & Marshmallows!


Mums & Mys!


Gött nöjd!

Finsittningen

Nu är tio dagar av nollning till ända!
Den dåliga uppdateringen av bloggen beror alltså på att jag varit hemlig under tio dagar & haft en del att stå i,
men nu är jag tillbaka!
Omaskerad och mitt vanliga jag!
Givetvis kommer det dyka upp en del härliga nollningsbilder framöver,
sålänge får ni hålla tillgodo med några enstaka från lördagens finsittning...
(Kamerabatteriet sade gonatt tidigt under kvällen..)


Så här så var vackra PSY-stab ut under tio dagar!


Här avslöjas Björn, Madde & Anders vår vackra PSY-stab!


Middagen.


Trötta 2:or


Glada pojkar

Häst-tandläkaren

Dagen har jag spenderat med min bästa Elin!
Iförd stall-utstyrsel hela dagen.
Började med en sen & Go frukost.
En vända på stan.
Senare bar det av till djursjukhuset & tandläkaren för P
som fick tunga droger men fina tänder.
Stackarn kunde knappt gå! Men men det är så det måste göras
när det är individer på dryga 600 kilo med stora tänder.
Allt gick super & nu ska munnen må bra på lilla P. Min Ängel.
Avslutade med GOD mat på Wild West Steakhouse.

(min kamera dog så hoppas på att kunna lägga upp lite bilder från Elin imorn.)

Natti natti

StormStyrka!

Idag meter nog sekundmetrarna i Halmstad minst 25 & storm!
Det är bland det sjukaste vädret på mycket länge.
Efter jobbet åkte jag ut till P för ett ridpass.
Fick bli inne i ridhuset vill jag lova, för regnet bokstavligen hälldes ner utanför.
Vi passade på att träna lite program idag, var så himla längesen och jag märkte att det
var precis vad som behövdes! :-)
En sen mysig kväll i stallet avslutades med att bästa Lotta kom över
på en kopp The, med skinnhandske & mys i soffan!

Imorn väntar stall & jobb så nu blir det sängen!
Natti natti!



Myskväll

Quick

Nya skor på Putte.
Kafferep & ridning.
Lunch med Hallberg.
Diverse uppdrag.
Tvätt.
Dusch.
The.
Levande ljus.
Snabba cash.

APTIT

Lördag eftermiddag på Bulls med Järngänget!





Kunde inte motstå dessa  knasigt "hungriga" bilder

Första-femman

Börjar med en liten ursäkt pga av den usla uppdateringen, men det är fullt ställ!!
Men jag har haft en toppenhelg!
Hoppas er varit lika fin.
Jag har spenderat helgen med mitt älskade Järngäng!!!
Erik skulle komma och hälsa på mig i helgen och när jag står i duschen för att en halvtimme senare hämta Erikstation, plingar det på dörren ex antal ggr.
Skyndar till slut ut i handduk och möts av Eriks glada min och stolt kliver Adam H-berg fram,
en sekund senare hoppar Jacob fram som en joker och ytterligare någon sekund senare rusar min allra bästa Tessan fram! Fattar ni vilka underbara vänner jag har och vilken surprise!!!!!
Jag blev helt ställd först Men såå Glad!

Nu har de åkt hem och jag saknar mitt Järngäng!
Kul att vi fick en hel helg tillsammans i Hstd med god mat & dryck, många skratt, utgång, hav-& strand promenad m.m.

LOVE YOU GUYS!


Super-femman!!


Tummen upp!


Bästa!


De 3 musketörerna!


Finaste Tessan!


Vän-träd!


Superkillar!


Saftiga!


Jätteglada Jag - TACK älskade vänner!

Långväga finbesök!

Igår kom äntligen min lilla italienare Bella och hälsade på mig!
Vi hade en så mysig kväll & fick ta igen förlorad tid :-)
Ikväll har det varit storfika med ett härligt & glatt sällskap.
Hoppas ni mår bra allihopa! Ska försöka pallra upp ytterligare lite bilder från Värmland
under veckan, bland annat på fina Britt & Lordi som forsätter leverera på tävlingsbanorna!
FinFina Resultat! - GRATTIS!


Smakprov!

NYTT!


Skummad mjölk-& varm choklad sjal


Solblekt Hallon


"Slänga-över-plagg"


Sammets-ben


knoppig sjal

Sommarens sista bad?

Sista kvällen hemma på Hammarö gick jag & pappa ner i viken för kvällsbad.
En underbar kväll med sol & spegelblankt vatten!


Bästa badstället!

END

Imorse hade vistelsen hemma på Hammarö nåt sitt slut för den här gången.
Det är alltid med en speciell känsla som är sådär tärande, tråkigt men samtidigt även skönt
att komma tillbaka till vardagen hemma i Halmstad med rutiner, vänner, Panther, skola & jobb.
Färden på vägarna gick fint, pärlan gick som ett spjut efter att ha fått en helservice av pappa!
Så nu är jag uppackad & nyäten hemma i soffan, ska ta mig till affären för att införskaffa
nödvändigheter till kyl och frys...

Hoppas ni haft en fin helg!
Over and out!


Bästa stället att koppla bort & av på! Att plöja böcker här är
som att äta Hallonsorbet på regnbågen - underbart! ;-)



Lyx


Glassigt!

Torsdag & en ledig pappsen innebär att man faktiskt kan göra precis vad man vill!
Inte bara Om och Men, utan man får faktiskt äta en sjukt stor portion med glass till lunch.
Om det nu skulle vara så att den rätta glass-känslan faller sig på,
och visst gör den väl det...



Mesta av det Bästa!

Kräftor, Kex, Aioli, Frukt, Bröd, Bullar, Pizza, Polly, 3 sorters Ost & mer därtill...

Igår kväll var det mys & mat med kära vänner, mycket mat!
En salig röra av lite av varje, men gott var det! Det är min specialité, äta lite av varje av
väldigt mycket! är jag mätt på en grej kan jag utan problem äta mer, men av något annat!

En mysig kväll med fina vänner!









Skvallertanter!

I onsdags & torsdags spenderade jag tid med min gamla vapendragare Aless!
Var så kul att äntligen få ses igen, och snacka ikapp med allt som hänt!
Det är mycket som hänt under senaste halvåret på olika håll, så vi hade mycket att skvallra om.
Onsdag bjöd på lunch i stan & Torsdag på Promenad i Rud-skogen.
Aless ska nämligen också bli torpare här ute på ön när hon väl är hemma!
Så med bara 15 minuters gångväg emellan oss så tar jag sparken till Jul har jag lovat!


Alessandra!




Aless utanför den nya fina stugan!


Jag på promenad (bild lånad av Aless)

Sedan hittade jag och mamma kantareller precis i utkanten av gräsmattan,
när man bor i skogen behöver man inte gå så långt!


MiniGolf

Igår kväll spelades ett parti minigolf med kära vänner!
Så kul & så svårt. Killarna kom såklart på 1:a & 2:a plats...






Utflykt!

Utflykten blev ännu längre än tänkt så den slutade vid
Vingåker factory outlet där Tess & Adde shoppade fina & bra grejjer.
Jag själv lyckades hålla plånboken stängd, känslan är en mix av mycket förvånad, stolt
och en gnutta besviken. Det är ju kul att fynda!
Dock gick jag loss lite inne på Iittala-outleten och köpte med mig två kaffemuggar hem för att utöka
min lilla samling, två skålar i samma serie, ett mini-rivjärn (som jag letat!) samt en slikkepott & en brödpensel
i rött(!?) Är det udda att börja längta efter lussebak redan nu?!

Glömde kameran hemma, men här är en lånad bild från Tessans blogg!

Skogshallon!

Idag strilar regnet ner här hemma, ganska så mysigt!
Att få gå ut på tomten i stövlar & regnhatt för att plocka skogshallon
till morgonfilen det är fint det - då är livet som det ska vara!
Snart sticker jag med Tessan & Adde till Örebro på en liten utflykt.

Ha en fin dag!

Älgsafari!

Bilfärden hem till Värmland gick snabbt & lätt, var inte så många som var ute på vägarna
en söndagsmorgon!
Vid ett-tiden rullade jag upp på Lövhöjden & möttes av det allra bästaste lugnet!
Här är en underbar plats!
doften av nyklippt gräs, söta skogshallon & nybakta bullar slog emot mig
som den mest fantastiska doftupplevelsen på länge - Hemma!
Möttes av kramar & kärlek.
Har nu ätit på tok för mycket, sovit ute, slagit upp en ny bok
och sett en älg! Den första här på lövhöjden för i år!

Dä ä att rätt så exotiskt här på Hammaröa ändå!


Fjolårskalv på ängen


Ma & Pa i nya delen.


Här ligger jag bra.

FREE

Nu är jag långledig!
Ska bli underbart att spendera dagarna oplanerade,
hemma bland nära och kära!


One to go!

Å nu är det fredag! Det kommer nog vara speciellt hela livet, det är något visst
med dessa fredagar ändå!
Tänk att jag gjorde halvdag med det är fint det, riktigt härligt!
Nu ligger jag hemma i soffan och letar litteratur inför terminsstarten - jag längtar så!
Visst är det bra galet, när man har lov vill man plugga, och när man har massa plugg vill man bara ha lov,
Ja, åtminstone är jag funtad på det viset..
Kurrerar min hals med Te & honung gör jag med.
Imorn gör jag min sista jobbdag på en hel vecka!!
Så sedan ser det ut att bli en värmländsk semestervecka - Lugn & Ro.


Stranden & skogen

Igår hade jag min lediga dag!
Fint väder fick jag på köpet med, så begav mig till stranden för att ta tillvara på sommaren!
På kvällen ordnade Elin ut mig på en överraskning i skogen, vid Annies gård!
Hur kul som helst! Vi gick på teater/musikal mitt i skogen - så oväntat & så bra!

En riktigt riktigt bra dag!


Mår rätt så Gött här!


Oh Happy day!


Förväntansfull


Hmm vart är egentligen Bästa platsen???


Nu börjar det!


bra drag!


Fackeltåg


Hästarna var imponerande!




Trampa inte på min tröskel, var verkligen en helhärlig & grymt bra föreställning!




Snabbis!

Hej på er, hoppas ni mår fint!
Här kommer en liten snabb uppdatering.
Igår: stall, jobb & måndagsklubb!
Riktigt kul på Leffes sista måndagen för denna sommaren.
Idag: Jobb, stall & halsont!
Nu: Soffläge & SYTYCD!
Imorn: LEDIG!


Veckans uppdrag: Bli av med mitt jäkla sockerberoende,
som jag dragit på mej denna sommaren!
Jag är farligt nära att börja rycka i kökets alla handtag nu...


En tripp till Ullared!

idag kom Ida och hämtade upp mig vid strax efter tio!
Då bar det av till Ullared, spontant & härligt!
Vi har haft en riktig toppendag & självklart även fyndat lite.
Även det vanliga, fryspåsar, gladpack, tandkräm & deo införskaffades ;-)
På eftermiddagen tog vi en liten tripp ner till hamnfestivalen & sedan for jag vidare ut till P.

Hoppas ni haft en härlig helg!


Tack för idag fina Ida!


Flaskor till vinäger och olja


Under

0ch två jättefina tavelramar som vägrar existera som bild!


Kalaskväll!

Igår eftermiddag efter jobbet begav jag mej hem till stallet-Idakalas!
Damen fyller nämligen 25 vilket givetvis ska firas!
Bjöds på middag, tårta och dricka!
Mot kvällen rörde jag mig vidare ut mot Leffes med Lotta och gänget!
På leffes var det dans,dans,dans!
Sjukt skoj, kan inte minnas när jag dansade så mycket sist
Svetten rann minst sagt!


Ida fixar!




Killarna har kul!