Drömmar går i uppfyllelse varje dag!

Jag har vaknat på ett oförklarligt strålande humör! Sovit gott minst sagt :-) Föreläsningen imorse var ganska seg med mycket upprepning men läraren är faktiskt obeskrivligt rolig, han skrattar med sig själv åt sina egna skämt och vi skrattar åt honom, ganska så underhållande! ;-) Nu sitter jag hemma på lite lunch och mellanlandar innan jag ska åka ut till P & sedan vidare in till stan för att käka på Pio med tjejernajobbet, smaskens en tisdag! Jag är kreativ idag känner jag, lite rastlös i själen tror jag, jag vill att det ska hända nåt roligt snart! Under föreläsning satt jag och tecknadekaffemuggen i papper med alla möjliga färger och skrev små uppmuntrande ordspråk på. Jag slängde den i papperskorgen när jag gick ut, himla dumt! Jag borde gett den till någon, jag hade i alla fall blivit glad om jag fått en så fin pappersmugg, synd bara att jag druckit upp kaffet... ;-)

Nu sitter jag här efter lunchen och drömmer mig bort, jag längtar till våren, värmen, färgerna & solen! Jag vill ut och cykla långtur, fotografera den vackra naturen & känna mej snygg i vårkläder, nyfärgat hår och med solsken i blick! Verkligheten visar på 10 minus, klumpiga kläder, utväxt i håret & en grå himmel... Men vi går i alla fall mot ljusare tider! Snart möter vi våren allihopa - Wiiiho!

Jag njuter ju av det vackra i livet! Så nu vill jag ha mera vackert...
* Vårblommor
* sol, sand & strand
* Havsbad
* strandpromenad
* Vackert porslin
* En fin cykel
* Snygga Wayfarers
* Snygg oklumpig jacka
* En bra kamera, till att föreviga allt det vackra!

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Elin! Vad roligt att ni har så kul i skolan! Vi har suttit i bibblan sedan 10 imorse och inte fått ett dugg gjort :) hihi! PUSSS

2010-01-26 / 14:35:19     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: Elin

ÅÅÅÅ, den där cykelturen ser jag fram emot!!! Med fikakorg packad.. Snart!!

2010-01-26 / 19:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?