Miljöträning!

Åkte ut till P tidigt imorse för att fixa allt! Morgonen var underbar och både jag & P var på strålande humör! :-) Vi red ut idag för vädret  och luften var så härligt! P skötte sej fin fint, det var längesedan vi var ute ensamma, men vi passade på att träna lite för undelaget på vägarna var toppen! Vi red bort till Frösakull och då kom jag på den lysande idén att hälsa på Anders i klassen som hyr en stuga precis där jag rider förbi, så jag ringde honom från hästryggen och några minuter senare har Anders en Panther på sin tomt ;-) Anders tyckte att P var väldigt stor och han såg nog lite läskig ut för någon som inte är van vid hästar för han spände upp sej endel av alla saker som det fanns att titta på i bostadsområdet, men han stod i alla fall still ett litet tag och det är bra gjort för att vara P på uteritt! ;-) Så han skötte sej galant och det var en stolt Elin & Panther som travade hemåt :-) Släppte ut S & P i hagen, stod och lyssnade på tuppen på andra sidan vägen och intog lugnet och medvetenheten om hur mycket denna platsen betyder för mej! Plockade lite päron medan jag fyllde upp vattenspannen och när jag skulle åka stod det ett paket med ägg vid min bil :-) Lyx! Johanna var även i stallet med hennes hund Thea när jag kom tillbaka från uteritten, var kul att snacka ikapp lite och förhoppningsvis kommer hon ner till veckan igen :-) Nu ska jag bege mej till skolan för föreläsning!

Ha en bra dag, hörs ikväll!
P & K
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?