Mysmåndag!

ÅÅÅÅ kan det bli bättre!? Vi fick sluta två timmar tidigare och jag hade inga planer alls för hela eftermiddagen, LYX! Solen sken och med glada miner men hungriga magar gick vi hemåt för att lassa av skolböckerna, lika snabbt vände vi och gick in till staden!  Jag &  Jenny bestämde oss för att luncha på uteservering, för lata och oekonomiska en skön dag som denna.. Blev bästa salladen på Barmezzo! Sedan tittade jag in på jobbet och pratade lite, stackars Jessika har blivit av med sin mobil, och hon som har verkligen allt i den! Usch vad ledsamt det är när man tappar nåt sånt! Vi tog en sväng runt i  lite affärer och kikade lite, men sedan var det torget som lockade mer, vi skulle nämligen köpa frukt, och varför har jag inte handlat frukt och grönsaker på torget tidigare!? Här snackar vi pengar att spara! En ask med vindruvor kostar till exempel bara 12 silverpengar, istället för hela 39 som den kan kosta på ica ibland! Här har jag hittat mitt place vill jag lova, super najsiga frukter! Jag köpte en liter jordgubbar med! :-) Lagom nöjd med det vill jag lova...

Vi slutade inte att lyxa där utan köpte en varsin mjukglass med och satte oss vid Nissan och njöt i solen ett bra tag, bara pratde och glassade ;-)

Sedan traskade vi hemåt, och jösses vad frukt väger mycket!, blev ju baskemej trött i både händer och armar, vi svängde in på Hemköp med, var tvungen att ha frukostbröd!

Sedan var vi busiga och "pallade" lite fina blommor från några ställen på vägen hem, vi vill ju ha mysigt i våra lägenheter, så det är väl okej att vara lite finurlig ibland?


En mysig måndagseftermiddag

Nu ska jag cykla till gymmet, so long på ett tag!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?