Fantastiska dag!

Idag är en sjukt bra dag, jag är på sånt gott humör och helt till freds! :) Hur mår Ni? I stallet gick det fin fint, red idag och med lite Eva-hjälp blev han riktigt fin! Hon måste köra in mej på rätt spår liksom, sedan klarar jag av att hitta feeling & timing åtminstone ganska bra :) Eva åkte iväg och köpte Kaffe åt oss medan jag och Panther tränande klart, Sedan fick Panther gå ut i hagen och må gott! Helt perfekt väder idag hög luft, lagom vind, soligt och inga insekter än, perfekt för hästarna.  Jag, Amanda och Eva satte oss i trädgården, fikade och la upp lite planering för maj, Super mysigt har vi bakom stallet, Gunnel som är Bonde-Börjes fru har gjort som en botanisk trädgård med små dammar, klippor och massa fina färgglada blommor som är som finast nu..


Eva i trädgården och planeringsblocket framme


Färdigtränad Panther

Efter vår fikapaus satte jag igång med att städa i stallet, foderboxen bredvid Panther såg rent ut sagt fördjävlig ut så jag fick ta ett riktigt ryck där! Har plockat sten i hagen med så jag är riktigt nöjd med mig själv idag! När jag satte mig i Pärlan för att åka hem har P3 världens bästa tema! sommar-plågor! Gissa om jag sjöng på vägen hem! vilken nostalgi, först var det Lemon tree, måste varit typ -96 den var riktigt het, och jag kände mej som barn igen, fast med körkort då, och som får hissa ner alla rutorna i bott (utan att ramla ut som man tydligen kunde göra när man var liten) å dunka plåt, haha! sedan kom Bailando, jag kände att det var klassdisco och jag var 10 år ungefär. Sedan spelades även Vill ha dej, med Drömhus, jag kommer ihåg att jag var på födelsdagskalas hos en klasskompis mitt i sommaren och sjöng denna för full hals! Till sist, precis innan jag var hemma kommer även vad som spås bli årets sommarplåga, alltså Svenne banan Sjukt vad jag gillar den, riktigt kul!
Väl hemma hoppar jag i bikinin tar med mej min filt, iPoden och en bok ner på gräset, LIVET är härligt kände jag då!
Nu håller jag på och tvättar, inte riktigt lika härligt, men dock välbehövligt. Sedan blir det en dusch! Och ikväll ska jag ha "ta hand om mej själv kväll"

Vi hörs lite senare! hoppas ni har en härlig dag i solen!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad gött du haft det :) Vad ska du göra imorn kväll? Vi ska ha middag här hemma och se på Robinson, du är välkommen om du vill :) Kysskyss!

2009-05-01 / 21:48:26     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?