En pluggdag!

Stallet imorse gick väl fint, men P hade en riktigt dålig dag, och jag med.. Så dumt att det ska lyckas sammanfalla! ;-) Det började med att han blev tok-nipprig när alla de andra hästarna fick gå ut i hagen och han skulle ridas.. Det värsta är att egentligen bryr han sig inte, men just i dag var det en annan dag. P har verkligen två personligheter! För det allra mesta är han lugn,lydig, foglig och cool.. Men sedan får han dagar då han är som en blås-fisk! Frustar åt allt, är som en bomb att hantera och tycker liksom att han ska lattja järnet! Den jäkeln, så går det när dem blir kastrerade sent... Inte att rekomendera! Men men vi redde ut det bra, ridningen gick helt okej, trots att han var lite stursk ibland :-) Sedan fick han gå ut i hagen, där har han gått och käkat gräs hela dagen tills jag kom och tog in honom alldeles nyss! P drog igång alla hästarna med hans till dagen förfriskade humör. Så när jag tagit in dem kom Börje och tröstade mej med vackra blommor från trädgården! ;-) Så plockade jag med mej rabarber med, för nu ska det bakas paj! :-)


Nu känns det genast bättre, med fina färger och snart en smarrig paj!

Idag har jag och tjejerna även suttit i bibblan och försökt att arbeta på rapporten, idag var vi riktigt duktig tycker jag, så jag är så nöjd att jag tänkte ta "ledigt" ikväll tror jag :-) Nu har vi inte alls mycket kvar, igår mailade vi även in det första utkastet till vår läraree, och han tyckte det var jättebra, han blev till och med rörd sa han, och hade tagit sig friheten att maila det vidare till en kollega som arbetar med precis det som vi skriver om :-) Kändes jätteskönt och kul! Nu kan man vara lite lugnare! imorn är det rapport konferens med klassen, jag hoppas det går fint! Det låter så seriöst bara ;-)
 
Jenny & Matilde                                       Jag & Alex

Nu ska jag faktiskt ta och börja med maten, ikväll blir det kyckling och nåt, har inte bestämt vad än.. :-) Finns inte allt för mycket att välja på här i min kyl, men något ska jag nog klara av att hitta på, så blir det till att baka en rabarberpaj med som jag tänker ta med mej till Linda ikväll,vi ska se på desperata hemmafruar och fika :-) Idag blir det ingen träning jag är alldeles för trött efter gårdagens benpass!

Vi hörs lite senare, nu till grytorna!
Puss & Kram
Kommentarer
Postat av: Din granne Jenny i några få dagar till :)

Ja visst var vi duktiga, känsn väldigt skönt att den snart är klar! Man ser äntligen slutet! Jag har med bakat rabarberpaj idag, men bara en liten :) Vi ses i morgon lite innan nio! Ha en bra kväll nu, o njuuuut utan plugget! Pusspuss

2009-05-26 / 19:33:05
Postat av: Jenny igen..

Jag menar vid nio :) Inte innan, det skulle jag inte tro! Puss

2009-05-26 / 19:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?