Hallands väderö & Båstad

Idag har vi varit på en liten utflykt till fina Torekov, därifrån tog vi båten över till Hallands väderö, var mysigt! Men enligt mej är den lite överskattad, eller så hade jag såna förväntningar bara, för jag tyckte inte de va så märkvärdigt ;-) Men har man aldrig sett kor, får eller en fyr så visst ;-) Hihi! Vi fick oss en ofrivillig promenad över ön med, för far min skulle ju givetvis hitta en "egen" liten väg men de var i och för sej kul att se ön men jobbigt konkandes på alla grejjer i värmen!Var ändå lite mysigt att hela ön i princip är en ko-hage (och får) Där man kan kliva i koskit och flugorna surrar, då känner ja mej som hemma vettni! :-) Man får inte var känslig för botten när man badar heller, mycket sten, tång och sjögräs.. Men jag rekomenderar att gå vänster när man kliver av båten, klart bästa sidan med mycket finare strand! :-) På väg hem stannade vi i Båstad och strosade runt, var ju tvungen att kolla hur dom fixar inför tennisveckan och alla stockholmare ;-) Såg mycket bra ut! Vi gick i mysiga affärer och köpte stora räkmackor och satt vid hamnen och käkade i solen, En helt fantastisk dag!

Ikväll har vi ätit middag på Yoss, det stället är grymt bra! Väldigt gott, och mycket mat! Vi gick även förbi Hemmakväll och köpte en stor påse godis så nu är jag sprängfull! Svettas som en gris i värmen och kommer inte kunna sova ju!

Imorn ska jag jobba också, längesen nu!
Sussa gott!
P&K


Jag på väg ut till ön                              Fyren


Bästa sidan!                                         Mammsen solar


Nu är jag mättad på sol & värme för dagen! Vill bara
bada och äta glass i mängder!


Pappi & Mammi med galet goa        Mammi  & jag i stán
& stora räkmackor i Båstad


Mamma & Pappa på Yoss                  Den goda varmrätten!
Kommentarer
Postat av: Linda

Du är gör snygg!!

2009-07-04 / 01:53:05     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?