Uppstartsfas & lägenhets-kändis!

En fullspäckad måndag är nu till ända och jag sitter i sängen och myser... Har precis arbetat lite med en fördjupad självpresentation som vi ska delge de andra i klassen imorgon! Idag har vi varit i skolan mellan 8 - 17 en riktig rivstart! Men väldigt kul & lättsamt med bra introduktion i vad det hela handlar om, allt känns även helrätt, så det kan ju inte vara bättre! ;-) Vid fem kom det en fotograf hem till mej, eftrsom jag blivit tillfrågad av HFAB om de fick ställa lite frågor och fota i min lägenhet... Jag tyckte det var helt okej och lite skoj sådär, men denne mkt "krävande" fotograf tyckte tydligen att jag skulle sitta på golvet och posera!! Herregud vad pinsamt, jag ser jävligt fjantig och tillgjord ut där jag sitter halvlutandes mot min divan, men men det var helt okej - och nu ska ju bara varenda HFAB bo få hem tidningen i brevlådan,så bli nu inte allt för förvånade om Lägenhets-Elin dyker upp på nån sida ;-) Efter att vi fotat åkte jag ut till stallet, väldigt längesen som jag var ute i stallet och fixade så sent, men det var faktiskt väldigt mysigt och jag kände att det verkligen var vad jag behövde! P skänker mej lugn och harmoni! :-) Madde har idag varit på sta nen sväng samt kollat på ett rum i en lägenhet som verkade jättebra!Så roligt för henne! Hon lånade min cykel, och stackr´n cyklade vilse i halva Halmstad, men nu har hon lärt sig hitta lite mer, det för alltid med sig nåt bra! Dyngsur var hon när hon klev innanför dörr'n efter att cyklat i regnvädret! Men vi värmde oss fort med soppa & vitlöksbröd! Riktig måndagslys med räk-& morotssoppa :-)

Nu blire bingen för imorn väntar en minst lika fullspäckad dag med skola, skoprovarkväll på jobbet & stallet
Sussa gott!
P & K

Tröttis P efter träning...                                      Klädd för stallkväll!


Vår fina & kalasgoda middag! Med världens lättaste soppa!

0,5 l vatten.
1 buljonftärning (fisk).
lite mager matlagningsgrädde kankse 1 deciliter.
räkost, kanske 200-300 g
3-4 rivna morötter

Låt puttra i ca 5 min, servera med räkor eller kanske lax och
toppa med Cayenne peppar, Lätt som en plätt!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Tänkte prova ditt sopprecept idag... tack för tipset!

2009-09-04 / 07:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?