Fri dag på psykavdelningen...?

Dagens bravader har varit fantastiska! Oj oj oj vilken dag jag hade på jobbet, det var riiktig komik idag.. jobbade i lite drygt 4 timmar och på den korta tiden hann jag ha följande fall:

Fall nr 1: En ung kille, som måste ha svåra besvär med att fatta beslut, samt att han allvarligt talat inte kan ha haft alla hästar hemma, trodde seriöst killen drev med oss! Han kommer in och vill prova skor, han vet självklart inte alls vad han är ute efter, men är fast besluten om att han måste prova båda skorna i både 44 och 45 av varje modell han gillar! puh! det slutade ju ändå med att han bara prövade en so av varje storlek för han kände ju om den passa eller inte ( hade vi ju redan listat ut ;) Sedan blir han helt plötsligt hunrig... Han säger att han bara ska gå att ta en mat paus för han kan inte tänka.. Eh va?! han lämnar butiken en ca 30 min och kommer sedan tillbaka för att forsätta prova, snubben prövar totalt 9 par skor, det är alltså en kille med 18 skor runt om sig! kan säga att historien är mkt längre än så här, men detta räcker väl för att börja undra vad som i helskotta pågår, har mamman gjort allt åt han tro? fick till och med spraya hans skor med impregnering!

Fall nr 2: En otroligt annorlunda dam som ska köpa vita converse,  Jag säger låna gärna strumpor att prova med där bakom dej ( hon hade så lortiga fötter) men hon gillade tydligen att vara utan strumpor.. provar i srl 39 men dom var inte bra, det var dock den minsta vi hade kvar så hon ber att få pröva det andra paret i 39, visst.... Och det paret var ju MYCKET bättre! vilken skillnad! jo visst.... sedan vill hon lägga undan dem, det går fint säger jag men bara till på lördag för dom säljer slut så fort... okej säger hon. sedan kommer hon på att hon inte kan få tag på pengar före måndag för hon missade banken idag, tro fasen när du suttit i vår butik i en timme! Tyvärr får jag ju säga och hon tar det. Sedan ytterligare några minuter senare när hon ska gå kommer hon med skorna och ställer dem på disken och säger vilket namn jag ska lägga undan dem på... va händer? Får förklara igen...

Fall nr 3: Ytterligar een ung kille, kommer in och säger att han behöver nya skor och vet inte heller vad han är ute efter, han vill bara ha dom snyggaste vi har! ja det beror ju på vad du ska ha dem till och i vilket ändamål säger jag.. Men det ska tydligen bara vara dom snyggaste... Jag tar dem dyraste så klart ;) vilken storlek frågar jag. Oj jag vet inte svarar han! eh.... sedan kommer det men jag har väldigt stor storlek typ 42 kanske... haha! härlig koll han hade!

Jag säger då det, vart kom dessa orginal ifrån?!
Kommentarer
Postat av: Jennie

Det var en härlig dag ;-)

2009-05-03 / 19:32:05     URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?