Ska vi plocka körsbär i min trädgård!?

Har haft en av de allra mest underbara söndagar på mycket länge! Amanda väckte mej med ett sms om uteritt imorse, jag klev upp direkt, käkade och åke sedan ut till stallet! Gjorde iordning P direkt och sedan red vi ut i det alldeles perfekta rid-vädret! Var så himla mysigt, förutom att P fick för sig att leka rövare och blev väldigt plötsigt rädd för vattenpölar, vilket är något som han aldrig någonsin är rädd för eller reagerar på annars, tönt!! Så vi fick en liten dispyt, men jag vann och sedan var det inga som helst problem och han plaskade på i de allra djupaste med glädje! Väl tillbaka i stallet fick våra pållar gå ut i hagen och vi städade och fejjade i stallet, så skönt när man inte har någon tid att passa!! Underbara Amanda städade mina stallskåp med :-) Önskar att jag tagit en före- och efterbild för nu är det sjukt fint och städat! TACK!!! När jag var klar i stallet stannade jag till i "Körsbärsbacken" på gården och klättrade upp på en stege och stog högt upp och plockade underbart goda bigarråer, fick hinkar av Börje så jag plockade ungefär 3 liter!! Det fanns hur mycket som helst, så jag åt mej samtidigt mätt på dessa goa bär (bra lunch) Sedan ropar Börje att de finns kaffe med, så jag skuttar in till bonna-paret på fika, gissa om jag njöt, för Gunnel hade precis bakat bullar och kokkos-rutor :-)


Jag uppe i trädet                                   Kolla vad mycket!!!


Jag med min andra liter!!!                 Den underbara utsikten från trädet


Plocka, plocka, plocka! Jag är         Härliga fikastund!
fortfarande lila/röd om fingrarna
det går inte bort! ;-)

Nu har lagt mycket av bigarråerna i frysen har ju nog även ätit på tok för många! ;-) Men jag har också hunnit att träna en sväng på gymmet, vilket känns riktgt bra! Körde till och med lite armar idag (händer aldrig) Men många reps och lite vikt såklart! :-) Så nu ligger jag i min underbart goa soffa och försöker hitta nåt som är värt att se på televisionen men det verkar ju kört! Eller?

Puss & Kram på er!
Kommentarer
Postat av: mammsen & pappsen

Det ser jättegott ut!!

Dina hyresvärdar tar verkligen hand om dig.Här hemma är bigaråerna på G...oxå.Vi saknar Dig,Halmstads charm och väder.

Kramis MA o PA

2009-07-12 / 21:39:29
Postat av: Tessan

Gumman vilka fina bilder du tagit! Jag blir jätteglad av att se dom! Härliga sommarbilder och du är ju så fin! Nu längtar jag som bara sjutton tills vi kommer och hälsar på! Älskar dig hjärtat! Kyssis

2009-07-13 / 09:36:45     URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?