Julmarknad & shopping i Götet

Vilken dag vi hade igår! Bilen rullade tidigt till Göteborg och vi hämtade upp en släpkärra för att Björn skulle få med sig soffa och grejjer från Ikea. Vi ställde sedan av släpet i Kållered innan vi tog oss in i city :-) Blev till att tyvärr stressa runt en del på stan, men jag hann få ihop en hel del julklappar i alla fall, nu har jag bara några få kvar som jag ska fixa nu i helgen :-) Vid lunch mötte vi upp Victor och det blev lunchbuffé på Pizza hut - går alltid ner ;-) Sedan tog vi spårvagnen till Liseberg och gick runt och myste bland allt julmys! Blev såklart brända mandlar, godis i form av kolor, karameller och remmar och varm choklad med grädde :-) Magen stod så gott som i åtta hörn när vi promenarade till bilen för att åka vidare till Ikea. Vi var riktigt trötta när vi gick runt i varuhuset men ändå fixade vi ihop allt som Björn skulle ha till lägenheten och när vi hjälptes åt med in- och urlastning gick allt väldigt smidigt! TACK Simon som satt bakom ratten! Och Tack för att man har så fina vänner i klassen!

Idag har jag tagit en rejäl sovmorgon & ska nog strax ta mej en sväng ut till kvarnen och sedan blir det nog en liten tur i stan eller ut till Eurostop innan jag ska till P. En riktig Elin-dag ska jag ha och ikväll blir det kanske lite hemmaspa & hemmafix om det inte dyker upp något roligare :-)

P & K


Grabbarna utanför...                                            Köper brända mandlar!

Så mysigt med alla ljus....           Vi dricker varm choklad med grädde :-)





Fick göra ett litet impuls-köp till mig
själv för jag glömt vantar och mössa..
Å ska man gå på julmarknad vill man ju
inte frysa så köpte detta på Kappahl!
Vantarna är superhärliga med mjuk fleece
inuti :-)



Kommentarer
Postat av: Aless

Vad mysigt vännen! Längtar efter att få se dig :)

2009-12-12 / 13:46:00     URL: http://aless.webblogg.se/
Postat av: jonathan

men vi va ju också i götet o på liseberg!! :) vi kunde ju hookat upp!

2009-12-16 / 14:07:09
Postat av: Elin

Ja men va fasen jonte! Va vi där samma dag?!? å nej va dumt... Hoppas du mår bra, hann ju inte snacka i din hast igår! ses vi på fredag kanske?

2009-12-16 / 23:38:07     URL: http://frokendahlstroms.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?