Både och. . .

Har haft några trubbliga dagar, därför ni inte hört av mej på lite väl länge ;-) I fredags hade vi "avslut" I skolan som avrundades med en grymt rolig personlighets-labb, där vi delades in igrupper utifrån våra personligheter, så sjukt kul & intressant det var! I pausen hade vår underbara lärare Andreas med sig jule-gottis till oss! Så där satt vi och festade på bland annat pepparkakor och julmust när vi samtidigt knådade med lera, som en liten fritidsklass! ;-) Efter skolan åkte jag ut till P & stallet i tron om att avrunda en härlig fredag med en härlig sväng på P... men så blev inte alls fallet! Istället möts jag av min älskade P med ett höger öga lika stort som en tennisboll! Han hade en sån enorm svullnad och kunde inte titta över huvudtaget pga av den enorma svullnaden. På grund av den totala isgatan var det idiotiskt att ge sig ut med min ögonsten på vägarna! Istället fick jag ringa på distriktsveterinär som fick komma ut till oss - för hjälp, undersökning och medicin var ett måste! Veterinär Magnus kom riktigt snabbt och var en helt fantastisk människa och veterinär, lugn och behaglig vilket jag väl behövde, då jag blir totalt förtvivlad och förkrossad av att se min ögonsten Fighta mot smärta! Usch min stackare- idag tack & lov såg han redan mycket finare ut- bra antibiotika!! På kvällen bar det ändå av hem till Anders för lite festligheter - som var mycket trevliga! Idag är det lördag och jag har gjort ett pass på jobbet, vart hos P två gånger och gett medicin och nu ärj ag precis hemkommen från Linda & Daniel där vi käkat mat och göttat oss framför Tv:n! :-) Nu blire sängen för mig innan en produktiv söndag tar sin start!

Sussa gott!
P & K


Ljushövve 1                                Mitt gäng med ljushövven! ;-)


Ett gött gäng! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?