Ett besök hos doktorn!

Började med att ringa vårdcentralen imorse och boka ett läkarbesök och se så jag inte åkt på nöff-nöff-influensan, jag fick en tid efter lunch så sedan åkte jag ut till stallet och red ut på P tillsammans med Ettan & Rebecka, det var en väldigt vacker och behaglig morgon i det tidiga solskenet och skogen och åkrarna var bara helt galet vackert! Jag blev dock helt slut av att bara skritta ut! Infektionen i kroppen känns verkligen, och jag hade nog glömt hur jobbigt det är att vara krasslig! Efter mockning och utsläpp av hästarna var jag i princip genomsvett.. Så det blev en sväng hem för att duscha och äta lunch.. Sedan knatade jag de låånga 60 metrarna till doktorn ;-) Det är galet bra service på Nyhems vårdcentral och de är hur trevliga och snabba som helst! Doktorn konstaterade i alla fall att jag inte hade "Nöff-nöff" Vilket var befriande! Utan jag har ett virus i kroppen, bihålorna är påverkade och något hög sänka, så jag fick recept på en kortison-spray som jag ska spraya strategiskt i näsan.. Det var med värsta instruktionen på hur jag skulle stå när jag sprayade och i vilken hand jag skulle hålla sprayet när jag sprayade i vilken näsborre, Haha avancerade saker det här ni! ;-) Efter doktorn cyklade jag över till Lindas bakgård och hälsade på lite och fick en Hallongrotta! Vilken bra tröst till en sjukling ;-) Och vid femtiden cyklade jag och Sandra till Linehed och kollade på när alla nollor hade turnering i spök-boll, mina klassisar var superduktiga, men domarna är ju måttligt mutade så vi vann inte ändå! ;-) När vi åkt ut ur turneringen tog vi oss till Maxi och handlade lite nödvändigheter och bestämde med grabbarna att ses hemma hos Björn vid åtta. Jag och Madde åt hamburgare här hemma innan hur gott som helst att göra iordning så själv, vi glömde dock hamburgerbröd, men vi tog vanligt grovt frukostbröd och det gick j hur bra som helst ändå, supergott! Nu är mina goa klassisar ute på kåren och är kungar i baren och på dansgolvet kan jag tro, den 25:e som det är, jag tog dock och samlade mina kloka hjärnceller och bestämde mej för att inte följa med utan gå hem och kurera mej så jag förhoppningvis kan vara med på allt kul i slutet på nollningen! Jag är stolt över mej själv nu, och ligger faktiskt redan nerbäddad i sängen :-)

Natti natt på Er
P & K


Mysig middag för två!                           En väldigt fullproppad burgare!


Lill-Carro, Madde och Henke sitter och myser på Björnes
inglasade veranda..


Haha Bjöörn é schöön!                     Simon var gladast!


Jag pimpade min Nolle-tisha lite extra
ikväll och satte på nitbältet, hade ju varit
kul att få dansa lite i det, men det får bli
lite senare i veckan! :-)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahah tur du inte hade nöff-sjukan!!! Krya på dig nu! Typiskt när skolan börjar så blandas även massa baciller... :) Ringer sen! Kyss

2009-08-26 / 11:50:50     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?