Regn-dag!

Idag har det regnat hela dagen i Halmstad!
När jag vaknade piskade regnet mot rutorna, men på något sätt var det faktiskt
vår-regn! Det börjar bli riktigt lummigt och grönt ute, så när det regnar så blir luften så där
alldeles underbar som den bara kan bli på våren, det liksom doftar vår-regn!
Jag satte på mig stövlar och begav mig ut till stallet - ute i hagen möter jag P´s
förfärade uttryck över vädret! Snacka om att kommunicera sitt missnöje med hela kroppen!
Jag snabbade på lite med att mocka boxen, som idag var otroligt lättmockad då Gunnar bytte hela
bädden igår! Gjorde maten och plockade sedan in en blöt P som fick torka lite i boxen innan träningspasset.
Idag har vi fått en liten hotellgäst i stallet vi namn Herkules.
Herkules ska bo hos oss över helgen och P är minst sagt faschinerad av denna lilla shettis!
Det är skräck-blandad förtjusning hos honom!
Träningen fick idag bli inomhus på grund av vädret och han var superfin idag också!
Emelie & P har tränat på bra när jag varit hemma på mini-semester.
Idag övade vi lite lösa programdelar för att catcha upp vad vi verkligen behöver öva på.
Det blev mycket galopp-serpentiner, skänkelvikningar och enkla byten.
P var mjuk och fin i sina sidor, så det var riktigt kul!

Efter stallet blev det en intressant föreläsning i skolan om intervjuteknik,
sedan plugg & frall-fika hemma hos Elin!

P & K


Regnig stallplan!


Myser efter träning & spejjar på Herkules

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?