Fasan-jakt

Det blev en underbar eftermiddag i stallet, jag känner mig aldrig så frisk som när jag är där. Helt plötsligt glömmer jag bort att jag egentligen är trött & svag, jag får sådan underbar energi av hästarna att jag allvarligt börjar överlägga med mig själv om jag någonsin kommer klara mig utan. P är bland det  allra bästa som hänt mig, det är obeskrivligt! Vi skulle ta oss en vanlig liten tur i ridhuset var tanken, men när vi kommer in så är det en fasan inne i ridhuset, hur fasen gick det till?! Tytti kommer i alla fall till undsättning och vi försöker strategiskt få ut fasanen genom dörrarna. En dö-skrämd P står på min sida och Tyttis måttligt sugna hund på den andra, så fasanen var ju minst sagt i chock! Fågel-jäkeln fick panik, flög in i antalet fönsterutor och väggar innan den dumma jäkeln flög rakt in i spegeln och bröt nacken, landade i manegespånet mjukt och fick dödsryck, P & jag stog som förstenade båda två! De är stora de där jäkla fasanerna, men inget stoppar Tytti som lyfter upp den i ena handen och bär ut den som ingenting! Jag är nog fortfarande förundrad över händelsen...

Nu har Elin & Polly varit här på lite mat, vi har snackat gojja, sett på lite TV och använt huvudkliaren som jag införskaffade på scandinavium på varandra :-)
Nu ska jag kojsa för nu börjar jag bli riktigt riktigt trött! Sov så gott!!


En sån här stor hemsk "fågel" var i ridhuset, ni kan

ju ana att smällen i spegeln blev rätt så stor!

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh fy fan gumman jag har gåshud lätt panik av att höra av denna händelse. Vilken fruktansvärt äcklig fågel. Tänk om jag varit med oxå, jag hade skrikigt och grinat som en galning. Tur att du hade någon som var proffsig och vågade ta bort den sen. Vi ringde om varandra hela kvällen igår med hjärtat!! Jag gick iof och la mig redan vid nio. Saknar dig så enormt mycket men snart ses vi!!!!! Kyssssssss

2010-03-03 / 07:56:56     URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?