Be prepared!

Hard hard work, ingen vila ingen ro! Många dagar om året har vi mycket att göra, inte sant? Så det gäller att vara beredd! Det handlar sällan om att inte ha tid, det handlar om att prioritera! Strukturera, strukturera och strukturera ännu mera, det är vad det handlar om! Lev i nuet och det hjälper dig långt, var medveten om här och nu, uppmärksamma dina intryck och känslor. Att vara här och nu gör att du lättare fokuserar på vad som sker just nu, i sin tur leder det till ett effektivare och mer motiverat beteende i allt du gör.

Ett litet mindfulness inspirerat pepptalk till mig själv och Er! Idag har jag nämligen precis en såndär dag som vi gärna tror att vi inte kan klara. Det är lite för mycket att göra på lite för få timmar och planerna går inte riktigt som planerat! Så då tänker jag om, strukturerar mig, tillåter mig att bryta ihop och kommer igen! Nu har vi precis gjort klart ännu ett arbete om basala emotioner som ska redovisas på fredag, så nu måste jag kolla på mitt individuella plugg igen, åka till stallet och sedan vidare på personalmöte.

Ha en bra dag - här & nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?