Fullt ös(regn) !

Shit vilken dag!!
Tyckte den började så lovande med uppehåll så jag satte på mej somriga chinos och cyklade till jobbet!
Jag kom max 50 meter innan det öser ner och blåser storm i motvind (såklart)!
Idag var jag dock lite mer rutinerad så jag hade med mej regnstället i cykelkorgen!
Lagom vid järnvägsbron rann det in vatten i nacken och mössan vägde två kilo på huvudet!
Jag sa att jag simmade fram igår, jag överdrev! För idag fick jag veta vad riktigt regn är - ja, som att simma motströms kändes min cykeltur till jobbet!
En och annan ful groda flög ur min mun längs med den förbannade Laholmsvägen, när jag var så blöt jag kunde bli så var det ju bara att börja skratta åt eländet! Väl framme på jobbet blötte jag ner halva stället och när jag fick av mej regnstället, kan jag erkänna att ljusa chinos inte var en hitt en sån här blöt dag!
Ingen annan verkade vara så särskillt avskräckt av regnet för försäljningen har varit galen!
Så dagen har gått fort och nu är jag helt färdig!

Ska snart åka ut till P som får vila idag & sedan ska jag vidare till min föredetta kursare Jennymiddag, helt perfekt!

Idag skänker jag en extra tanke & håller tummarna för Frida & alla andra tjejer som cyklar tjej-vättern!

Hoppas ni får en härlig Lördag!
P & K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?