Skogens Guld & skogens små söta!

Igår måndag var både jag & Elin lediga - Sicken jäkla fin tajming!
Vädret blev ju som sagt inte riktigt vad vi hoppats på för att föra oss till beachen, istället blev det
en tripp ut genom Hyltebruk och vidare till Elins mormors underbara stuga!
Att komma såhär mycket till landet från stockholm innerstad är nog bland det bästa jag vet!
Jag har sagt det förr och jag säger det igen - kontraster kära vänner, kontraster det är de som gör det!
Vi blev bjudna på lunch, en sådan lunch som bara en mormor kan laga!
 Ni vet när det enkla smakar så där löjligt bra, så där bra att man aldrig kommer klara av det själv!
Sedan jordgubbar, grädde & socker!
Vävrum, förråd, loge, lill-stuga, källare - allt luktar så där speciellt så som det bara gör på landet
minnena från tidigare år sköljer över en och jag kan inget annat göra än att njuta!
Sådana här ställen är det bästa jag vet!
Vi rotade fram två korgar och gick till skogs
vi hittade både smultron och blåbär samt skogens finaste Guld, kantareller!
Sedan bjöds vi på kaffe och hemmagjort mormors-fikabröd.
Mätta och rofyllda tog vi oss ner till den fina blanka sjön för ett bad.
Tvättade håret och aldrig känner jag mig renare & friskare än så!

Kvällen bjöd såklart på God mat (kantareller)
Rödvin
Choklad
&
Film (Baksmällan - sjukt bra)

TACK för en fin dag kära vän!










Kommentarer
Postat av: Hanna

Härliga bilder!

2010-07-21 / 13:12:03     URL: http://www.kennelblagul.se

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?