Vilken förmiddag!

Skulle ta mej en härlig uteritt med P var tanken och passa på att träna ute på de fina vägarna, då bjudningen och bärigheten blir så naturlig! Men icke sa nicke! P var mesig som bara attan! Vet inte riktigt vad det var med honom idag, men det märktes redan när jag hämtade honom i hagen att han var på nipprigt humör.. Men trots detta tog vi oss ut men det var inte bara P som var töntig vi stötte på en hel del folk också, barnvagnar, hundar, bilar, traktorer och så en spark! Sparken & tant Märta var droppen som fick P´s bägare att rinna över! Noll kontakt hade jag med de 600 kilona under mig.. Usch vad han tyckte den var läskig! Trots skräcken i hans kropp lyssnade han någonstans på mig ändå för jag lyckades styra hem till stallet och stå stilla vid stalldörren några minuter innan jag hoppade av. Så dumt det kan bli och vidare mysigt hade vi det ju inte heller... Men men alla dagar kan ju inte vara bästa dagar! När vi var klara fick P gå ut i en större hage igen för att få plats att busa av sig lite dummheter :-)

Jag sitter hemma nu och har precis ätit soppa & pannkakor till lunch samt gjort månadens absolut roligaste uppgift, nämligen betalat räkningarna! Så nu tänkte jag belöna mej själv med lite slappande innan det är dax för träning vid fem :-)

P & K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?