Mindfulness and Lifeskills

Idag har det varit en väldigt intensiv & rolig dag i skolan! Klockan åtta imorse började vi med ett träningspass jag, Madde och några andra i klassen körde på högskolans gym, Jag var vääldigt nöjd efteråt vill jag lova! Resten av förmiddagen ägnades åt den fördjupade självpresentationen i mindre grupper. Jag tyckte det var hur intressant och fascinerande som helst att höra om allas liv, ambitioner, egenskaper och livssituationer! Galet intressant och vilken bredd vi har alla tillsammans! Å vet ni, Tias i klassen har cyklat från Västerås till Bankok!!! Hur sjukt ballt är inte de!? Nu ville han inte ens nämna detta egentligen sa han för då blir han bara "killen med cykeln" men han berättade för oss ändå, eftersom många under åren näst intill blivit besvikna att han inte berättat det tidigare, så nu tog han det direkt- jag tycker det är as-fräckt! Vid lunch käkade vi i matsalen och jag tog en snabbvisit hos P och fick ut dem i hagen, var ju så underbart väder och de blev helt tokiga & glada! Hoppade runt som jihuer! Livsglädje är det enda väl beskrivande ordet!! Dagen har även ägnats åt två för mej helt nya begrepp nämligen Mindfulness & Lifeskills - lite kort beskrivet har vi idag övat oss i att bli medvetna om vårat jag utan att lägga några som helst värderingar om tankar, företeelser, händelser eller känslor.. En typ av avslappnings session där mycket av fokus låg på andning, mental träning kan man förklara det som.. Sedan var det ju Lifeskills på eftermiddagen som mer är färdigheter för livet lite brokigt översatt, lifeskills hjälper till framgång, produktivitet och tillfredställelse i livet.

Så, nu har det varit en väldans massa skol-snack, kanske inte så underhållande men så har dagen min sett ut.. Direkt efter jobbet cyklade jag in till stan för en skoprovarkväll, vilken ledde till lite ny rolig info och lite skoköp från allas håll ;-)

Ikväll stod Madde för middagen och hon fixade jättegod lax med en kall sås, supergott! Nu ser vi på underbara So you think you can dance

Ha en skön kväll alla goa!
P & K


Klassisar myser i solen på gräset!


Mina nya biker-boots! Nilsons egna..

Jenny i jättefina & fräcka          Bella i stövel från Clou, med underbar

snör-kängor från Oscaria        passform, skitsköna!

Jäkla bra pris med!

Jess köpte även hon ett par boots, svarta i nubuck och en sjukt bra kopia av Acne, också från Nilson..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?