Vilken inspirerande fredag!

Trots en någor brokig start på morgonen med Panthers nattliga upptåg blev denna fredagen något alldeles extra! Föreläsningen i skolan var över förväntan, jag trodde det skulle vara jättekrångligt att förstå hela alltet med Piaget och utvecklingspsykologinenegelska men det gick förvånansvärt bra :-) När vi slutat åkte jag och tjejerna direkt upp till Falkenberg och Skrea strand vi stannade till på Laxbutiken och köpte lite lunch, sjuukt gött! Vid 13.30 var vi på Elite hotell strandbaden och föreläsningen med Nisse Simonsson började, det var några fantastiskt bra, roliga och givande timmar i konferenssalen. Nisse var en otroligt duktig och inspirerande person och jag blir så taggad på att lära mej mer och mer och mer!! :-) Föreläsningen handlade i stort om att må bra och vara lycklig! Hans senaste bok med titeln; varför mår vi så dåligt när vi har det så bra? lade mycket av grunden och är helt klart en bok att läsa! I Sverige är vi de friskaste och sjukaste människorna i världen på samma gång, men vi kan faktiskt välja hur vi mår för tankens kraft är stark och med en positiv attityd kommer man långt, i genomsnitt 7 år längre än en pessimist ;-) Nisse talade mycket om att känsla vinner över förnuft och om Flow i livet, att ha balans mellan förmåga och utmaning för att må bra, men vi måste sluta vara rädda för att misslyckas! Nisse sa något väldigt bra som jag gillade skarpt och det var att, det är inte hur vi har det utan hur vi tar det som avgör hur vi väljer att må... Mycket av föreläsningens tog också upp hur dåligt många mår just nu och man kan inte säga till en deprimerad person att ta sig i kragen för det finns varken en krage att ta i och inte heller en hand att ta det med os en person med depresion... Vi jämför oss allt för ofta med andra och hur andra har det, konsten är att kunna jämföra med rimliga saker och inte alltid med de "bättre" För behov kan tillfredställas och behov som är tillfredställda tar slut men begäret är utan slut! Mera humor, mera skratt mera kreativitet och vi mår bättre! Det var en kanonhärlig eftermiddag och jag rekomenderar starkt att lyssna till Nisse om ni får chansen!

Efter förläsningens slut tog jag och Madde in lite härlig havsluft i lungorna och njör av en vacker eftermiddag! Vi tog svängen förbi P för att kolla hur han mådde, sedan skjutsade jag hem Madde och handlade sedan lite nödvändigheter på Maxi! Till fredagsmys-mat har jag gjort potatisgratäng och kycklingfilé och när jag står mitt i middagsfixandet så står Simon & Björn utanför så de har varit här och sett på idol och tjötat lite! Himla härligt en slapp fredagkväll!

Imorgon väntar det stall och jobb på dagen!
Ha en toppenfin fredag kväll & sussa gott sen!
P & K


Elin, Madde, Catta & Ewa gottar sig i pausen!          Jag & Madde på piren


Just det Madde fick sin bok signerad   Väldigt fint vid stranden :-)
av Nisse och jag förevigade såklart
detta ögonblick! ;-)

Nöjd, nöjdare, nöjdast!                Madde myser!

Fredags-mysis på hög nivå!         Jag & Simon passade såklart på att spexa lite ;-)


Simon & Björne kom över på spontanbesök - alltid
lika kul!

Kommentarer
Postat av: Madde

Det var en toppenfredag.. bra eftermiddag :) Va mysigt ni såg ut att ha det på kvällen där :) Sov så gott!

2009-10-10 / 01:39:56
Postat av: Linda

Den där föreläsningen lät riktigt intressant! Vi ses sen gumms för vi ska in till stan :)

2009-10-10 / 09:29:58     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?