Hovslagare, seminarium & träning!

Go kväll allihopa, hoppas ni mår bra! Idag har det varit en "fullt upp" tisdag! Började dagen med besök hos P, som idag fick nya skossingar! Det är helt sjukt vad bra det funkar med den hovslagaren jag har nu! Han är såå synkad med P som ofta är ett litet nervknippe när det är das för skonning.. Tommy är snabb och arbetar smidigt och med lugn röst :-) Egentligen undrar jag om det är jag eller P som är mest nervig, men bra går det ju i alla fall n-) Direkt efter stallet var det dags för seminarie i skolan över filmen Mitt liv som hund det var ett himla kul seminarium och dialogerna var roliga och givande, sedan är ju alltid psykologin en smula överanalytisk och man kan ju analysera sig ut och in utan att komma fram till något riktigt svar.. Men jag tyckte vi höll det på en lagom nivå! ;-) Efter skolan åkte jag ut till P igen och plockade in dem från hagen och gosade lite, sedan åkte jag och Elin runt på lite smågrejjer, lämnade hennes bil på Magnus snabbservice, handlade en ost på Lidl, försökte besöka en inredningsbutik som var stängd och tog en runda till apoteket på sjukhuset. Väl färdiga så hade jag lite dö-tid innan träningen så jag gick med upp och slöade lite innan det var dags för Satscorepuls som är en hård konditionsklass där man använder sig av en slags "vipp-bräda" Som även kan rotera, lite enkelt förklarat. Det är himla rolig träning faktiskt men idag var min kropp helt slut!! Tror jag ätit på tok för lite idag men nu har jag fyllt på depåerna efter träningen och ska hoppa i säng med det samma för att orka hela morgondagen!

Sussa gott så hörs vi imöra!

P & K


Sov gott & dröm sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?