Lyx-ledig fredag!

Ännu en underbar fredag är nu till ända och idag har jag bara njutit hela dagen av min ledighet och lyxen i nya stallet! Tog sovmorgon imorse och sov tills jag vaknade utan klocka, så gött det är!! Sedan blev det fredags-frulle med allt vad det innebär, sedan tog jag mej iväg till gymet och körde ett relativt lugnt pass med mycket rehab, tråkig träning men dock väldigt nödvändig... Sedan åkte jag ut till P, pysslade i stallet och tränade i ridhuset, P var grymt fin idag också! Idag var nog bästa dagen på mycket länge! Jättekul!! Med ett leende på läpparna skyndade jag in till stan för att möta upp BellaRoberts, sen som vanligt! Bella hade tagit bord på övervåningen där vi satt länge och bara tjata & Käka! Både sallad och kaffe med morotskaka :-) Sedan tog vi en runda på stan och kikade lite. Jag spanade in en ball klänning kanske till Jul/nyår vi får se vad studentplånkan kan orka med ;-) Slutligen blev det en runda på systemet för Bella skulle ut på super-fredag ikväll, så hon fyllde en korg till sig och Daniel, själv var jag väldigt sparsam med en flaska vin & årets Blossa-glögg ;-) Jag fördrev tiden i väntan med att gästa Linda och Daniel klockan sju med att vandra runt på Åhlens med allt vad det innebär. Spana in onödiga saker man vill ha i brist på annat, hitta nåt man verkligen vill ha, vara nära på att köpa, lägga tillbaka det, lukta på parfym och snål spraya sin egen ;-) Samt att ha ut en halv flaska smultron body lotion över handryggen! Väl hemma hos Jonsson/Körling bjöds det på kräftpasta och lite extra lyx från Daniel som köpt havskräftor och krabba :-) Även vitlöksbröd och två flaskor vitt fick slinka ner. Vi såg på Idol, såklart! Väldigt överraskande idag måste jag säga, blev helt paff när Mariette hängde löst! Men Halmstads stolthet visade vart skåpet skulle stå och är med fortfarande vilket jag tycker är HELT rätt! :-) När jag sitter där i soffan och börjar fundera på refrängen inser jag att jag ju tänkt köra bil för den har jag ju tidigare under dagen parkerat vid Linda & Daniel. Men med några glas vin går ju inte det!! Blev till att låna Daniels cykel som han så snällt lånade ut så det va gött!

Nu måste jag sova om jag ska orka stall, jobb och umgänge med mina vänner imorn ;-)
Sussa gott! P & K


Min älskade underbara P


Go & glá fredags-Bella!               Tränat & Ridit, lunch med Bella
                                                 och ingen tidspress - fin fredag dä!

Smyger på Bella som står i kö ;-)


De hugger in! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?