Torsdag = Träning

När det är torsdag morgon så är det träning som gäller för mej & Panther. Vi har då träning för Eva i ridhuset, och idag var en bra torsdag! är väldigt nöjd med P som var mycket mer ridbar idag, tror jag börjar att hitta några av de nya "nycklarna" En superövning för er som vill och rider, övningen vi arbetade mycket med var att i skritt, rida sluta på diagonalen. skritta i sluta ca 3 steg, för att sedan vända ett helt varv på bakdelen, fortsätta 3 steg i sluta, upprepa vändningen etc.. SUPER-effekt! Jag är toppennöjd idag, för fick en så fin känsla och vändningarna skedde med i princip "bara" höftens hjälp. TACK Lekander. Som belöning fick P gå ut i hagen och rulla sej i leran, sedan fick han komma in i nymockad box med massa halm och mat, tror han mår rätt gött nu! :-)

Jag & Eva åkte och fikade på traditionella "Maxi-fiket", snackade lite teori och planering för kommande vecka, var superhungrig efter träningen så fick bli en matig macka



Nu är jag hemma igen och ska skriva lite på PM;et till skolarbetet samt tvätta lite kläder innan jag ska ut till P vid 17-tiden för att ge medicin.. Ikväll ska jag, Jessika & Jennie äta på Harrys! ska bli så satans gott, kycklingvingar here I come!! Det är jag värd, efter denna fullproppade vecka som jag fixat med bravur ;-) Lagom nöjd med mej själv.. Haha!

Hörs ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?