P är en klok Panther

Hade en underbart lugn och skön morgon i stallet. När jag kom dit och tittade i min och P;s träningsbok såg jag att han inte haft en helt ledig dag på jättelänge, så bestämde att idag skulle han bara få gå i hagen och mysa :-) Han fick komma ut tidigt medan jag mockade och han såg verkligen ut att njuta bland allt fuktigt grönt gräs. Givetvis så rullade han sig inte i gräset utan i den ända leriga plätten i hela hagen, han blev väldigt fin! ;-) Han ville väl se till att jag har tillräckligt att göra i eftermiddag! Sedan mockade jag och gjorde extra fint i boxen eftersom jag inte hade någon tidspress. Satte mej sedan i morgonsolen och lade upp resten av veckans träning. Gick ut till P i hagen innan jag åkte för att fylla vatten i hagarna, och han var så jäkla skön, för när jag står och fyller vatten i dom andra hagarna så går han fram till staketet och tittar på mej som bara han kan. Han är en riktig ögontjänare om man säger så och så lägger han huvudet lite på sned, nästan som en hund. Det står skrivet i pannan att, "va fasen kom nu och ge söta mej vatten" och mycket riktigt, han var riktigt törstig, han är inte dum ni! ;-) Sedan kasta jag ut morötter i hagen och sa till han att leta, gissa om han var som en myrslok i gräset, det var ballt för jag tror inte så många hästar "spårar" riktigt så.. Men gillar man mat så gör man ;-)


Men va fasen; ta gärna kort på mej när jag skiter, har du aldrig sett en häst
förut eller? Han ser sådär lagom road ut... :-)


P myser i hagen

Passade även på att ta med mej rabarber hem idag, tänkte göra kräm och paj sedan.. Det är så himla bra att ha en egen bonde! Men nu blir det plugg, fram tills det är klart! Skröt ju även om att jag lyckats boka tvättid idag, tyvärr var det falskt alarm för jag hade återigen bokat fel eller snarare glömt vilken dag jag skulle ha, så nu får jag vänta ytterligare några dagar, blir så trött på mej själv ;-)


Rabarber!!

Have a nice day!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?