Med livlinan till hands

Åkte ut till P id åtta tiden, är ju torsdag idag så då har vi alltid träning för Eva på morgonen. Men när jag kommer dit har hon preics ringt Amanda och meddelat att hon var spy-sjuk, usch stackars! Så det blev ju ingen Eva träning, så snopen man blir när man är så inställd på nåt... Men jag tog det lugnt i stallet och pysslade lite extra med P. Amanda red ut innan hon åkte, så hon inspirerade mej att göra det samma :-) Så skönt, en riktig superstart på dagen! och P blev överlycklig och full av energi. Stackarn har inte fått vara ute i skogen på en månad p.g.a min fossing, men idag trotsade jag min sko-löshet och red ut ändå, tog och satte på han en livlina, just in case ;-) Och nu är det dags att komma tillbaka till rutinen, då det är uteritt en gång i veckan som gäller. Så bra träning med allt som finns att titta på samt att bjudningen blir riktigt fin, så det passade jag på att utnyttja, P hade skitkul idag! Livlinan kom väl till pass ett par gånger ;-) Men han skötte sig enormt bra! Vi varvade ängarna och vägen ner till Frösakull, red sedan en bit i bostadsområdet, för att träna..Sedan red vi in i skogen och red den tillbaka, så vackert och avkopplande!


Från ryggen på Panther som spanar ut över ängen..


Rider förbi "äppelgården"


På gröna ängar! :-)


Jag & Panther, hemkomna hela och rena ;-) Bild tagen av Börje


P går nu i hagen och är nog mer än nöjd
Kommentarer
Postat av: Linda

Gud vilka härliga bilder!! Ser urmysigt ut!

Lycka till med plugget gumman så hörs vi till kvällen :) Kyss!

2009-05-14 / 14:57:38     URL: http://lindajonssons.webblogg.se/
Postat av: mammsen & pappsen

vilken underbar morgon elin

hoppas du får bra dag och försök ta det lite lugnt.

kram papsen o. mammsen

2009-05-14 / 21:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?