Från splittrad till samlad

När jag i mitt skyndande jag skulle åka för att hämta Angela imorse, så kunde jag inte hitta min nyckelknippa! Den var verkligen helt väck, fanns absolut ingen stanns! Borta! Tills det slog mej, Jag har gjort det igen! Glömt nycklarna i min egen dörr.. Hur jäklar disträ och glömskt korkad kan man va? Så med nycklarna i dörren har jag sovit hela natten, tur att man har ärliga grannar! ;-) Någon kunda ju dragit en runda med Pärlan eller gått in till mej jag vad som helst kunde ju ha hänt! Måste skärpa mej för det är inte första gången jag glömmer nycklarna i dörren! Tur att det gick bra igen, de rånade Nordea banken på nyhem istället, usch vad mycket skit som händer!

Väl i stallet tog Angela hand om allt med P och det gick super! Samtidigt fixade jag med Evas hästar. Sedan gjorde vi iordning P och tränade i ridhuset idag. Han var superduktig! Jag började rida, pratade hela tiden om vad jag gjorde och hur jag tänkte, Shit så anfådd man blir när man snackar samtidigt! Jättejobbigt ju, eller kanske bara ovant! ;-) Men han var riktigt duktigt, han tycker det är så härligt att få arbeta i galopp igen också, så han har en toppenbra bjudning och har därför mycket lättare till samling, jättekul! Sedan red Angela också, för andra gången och jag tycker dom fixar det riktigt bra, dom börjar hitta lite knappar tillsammans, och jag tror det kommer bli jättebra. Jag instuerade lite och gav tips och idéer på hur jag tänker, och mycket bra övningar som Angela kan jobba med för att hitta rätt känsla, Hon är duktig! Tror det kommer funka toppen mellan dem :-) P är ingen liten kakbit direkt! ;-)


Panther & Angela

Sedan tog vi ut hela gänget i det fina vädret, så nu får dom vara ute till fem-tiden då Amanda kommer och tar in och avmaskar dem, för det är det dags för idag!
 

P:son i sin rymddräkt, Sid och Ettan, alla gillar gräs :-)

Hej så länge! nu blir det lite plugg för min del.. Puss & Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?