den stora ätardagen

Åååå vad jag är mätt! Magen min är riktigt rund å go nu :-) Jag har lagat hemmagjord Thai denna helgen med, fasen va duktigt va!? ;-) Till efterrätt blev det päron och annans i ugnen med choklad.. Jag börjar bli lite för bra på att skämma bort mej själv tror ja! Dagen har i stort sett varit en väldigt "vanlig dag" inte särskillt händelserik om man säger så, men jag har faktiskt jut idag uppskattat lugnet att inte ha 17 järn i elden, så jag bara ligger i soffan å mår riiktigt gött nu, på tv;n visas Se upp för dårarna den är riktigt skön att slö titta på.

När jag var på Maxi förut för att köpa lite lördags-gottis fick jag mej ett riktigt gott skratt med! Det var två snubbar som sprang å buttade på en bil medan en tjej i försökte få den att starta.. alltså dom sprang å sprang, helt röda i ansiktet, flera varv där ute på parkeringen, det såg så himla skoj ut! men schysst av dem att hjälpa till för till slut kom hon ju även iväg och då kunde jag äntligen gå in och handla jag med.. jag var inte direkt ensam med att stanna upp, dom hade en del publik utanför maxi, vilken lördagsunderhållning var det nog fler än jag som tyckte :-)

Nej nu ska jag nog poppa popcorn! :-) (stor skräll) Sedan så har jag sovmorgon imorgon med!! Det var verkligen inte förra veckan.. Men ni vet ju hur det brukar vara, när man väl får sova ut, ja då vaknar man ju verkligen i ottan!

Vi hörs imorn! Puss & Kram

Just de! haha Bonde-Börje kom åkande på gräsklipparen förut när jag var hos P han ville fråga mej nåt, å jag blev ju skitnervös först att ja gjort nåt fel! Men självklart inte ;-) Han ville ha min hjälp med att fixa honom ett par skor som han kan ha när han ska dansa! Du kan ju det är med skor tyckte han! hahaha tänkte jag ska Börje dansa..?! Men han har tydligen varit med i nån folkdansklubb här i Halmstad i många år berättade han.. Det tyckte jag va kul, han slutar aldrig att förvåna! Så nu ska jag fixa danspjuks till Bonden vår! Med lädersula, mycket viktigt så det går att snurra, du vet ;-)

over and out!


Fix med maten: Kyckling, paprika, gul lök, tomat, lime annanas, banan m.m


Det lyckade resultatet! så jäkla  gott! Ha även i Mango chutney, sambal oelek,
& paneng krydda.


Detta är min Gino, ser ju inte så flådigt ut men gött va de ;-)


Natti natti allihopa! Saknar er nära och kära hemma i karlstad :-)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?