Stalldag!

Imorse försov jag mej lite, var så himla trött av någon konstig anledning, för såhär utvilad som jag är nu har jag knappast varit under det senaste halvåret i alla fall.. Kanske just därför? Man kommer liksom in i någon form av lugn.. Men tillslut kom jag iväg till stallet, tränade med P i ridhuset, för att ta i tu med det som vi stötte på igår.. Han var lika "trist" idag med till en början, jag fick i princip värma honom i 45 minuter! Men tillslut bara släppte han igenom, och vi kunde avsluta träningen ganska så bra :-) Passet bestod mest av öppna, sluta, skänkelvikning, vändningar samt slutligen fattningar från halt, han hittade fin balans... Sedan fick han gå ut i hagen och mysa, hans vistelse där igår blev inte mer än någon timme för sen började det ös-regna på dem.. Så idag hoppas jag att han kan gå lite längre :-)


Nöjd, nöjdare P:son efter träningspass....

Nu tänkte jag ta mej en liten promenad innan jag ska tillbaka till stallet vid fyra-tiden, då ska vi åka iväg till TP med en av Evas hästar för att kontrollera hennes dräktighet, förhoppningsvis är det en fölis påväg till våren :-) Senare ikväll blir det myskväll inne för jag antar att regnet kommer ösa ner då..

Dagens "stalliga" outfit:


Såhär går jag klädd idag med tanke på att jag har Stall-
dag. Piké från Livskraft, mammas fleece tröja från Esprit
(förlåt), ridbyxa från Pikeur & strumpor från GG.

Ha en härlig dag, vi hörs ikväll!
Puss & Kram
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?