Sköna söndag!

Har haft en förmiddag i stallet i det sköna vädret, jag och P träande på utebanan och det gick riktigt bra idag med. (hästsnack)Idag använde jag mej mycket av att rida övergångar och ryggningar emellan för att fånga upp och få honom mer uppmärksam. Han ska lika gärna kunna kliva bakåt som framåt och fatta galopp från ryggnignen. Denna övningen är super tycker jag, jag använder den då jag rider på volten, jag vänder sedan igenom volten från den öppna delen, på mitten av linjen gör jag halt och ryggar och rider sedan fram i galopp.

Idag släppte vi även ihop Panther med ett av stona i stallet och det gick hur bra som helst! Ingen av dem brydde sig allt för mycket om man säger så, vilket var väldigt skönt.. Jag var lite orolig att P skulle hoppa på henne eftersom han är kastrerad såpass sent men han verkade inte ha det i tankarna.. :-) Duktigt!


Snyggingen!

Nu har jag käkat lite lunch i form av rester och nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, känns inte riktigt som det är solningsväder, det är att lite moln på himlen, men en promeand får det nog bli i alla fall :-)

Ha en skön söndag!
Puss & Kram
Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej Älskling! Vilken mysig midsommar du verkar haft! Och vad fina du och Linda va på festbilderna! Dom andra va ju me fina men er känner jag ju! Mysigt att se pantis må så gott i hagen och kul att läsa om din ridning : ) Har inte fått tag på dig nu ikväll så jag testar i morgon! Massa kysss

2009-06-21 / 22:49:53     URL: http://lindathereseandersson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?