Premiär-pass på Kandar

(Hästsnack) Var uppe i ottan imorse och åkte ut till stallet, fixade iordning allt till P Innan det var dax för lektion med Eva vid 9.15. Värmen var redan ordentligt påtaglig och jag & P värmde upp i ridhuset. Idag hade vi kandaret istället för träns, första gången han tränas ordentligt på kandar och jag är hur nöjd som helst med honom!! Han var superduktig! Även Eva tyckte att det var det bästa hon sett honom och att det har hänt väldigt mycket! Känns väldigt bra! :-) Eva var lite sen så jag satt på P i ca timme, så när jag hoppade av efter träningen och lossade på sadeln och kandaret gäspa han som bara den efter att ha blivit väckt och tränad tidigt! P fick ordentligt med vätska i maten samt svettersättninng nu när man både tränar och det är varmt. Då är det lätt att de får en låg vätskebalans så jag ger svettersättning i form av salt och druvsocker i fodret efter träning.Jag och Amanda släppte sedan ut hästarna i hagen, Skönt för dem att det blåste idag!


Min snygging pustar ut efter träningen i värmen!


Vilken skönhet! :-)

P&K
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?