En glassig fredag!

Jag har minst sagt haft en glassig fredag! Sjukt skön dag som har spenderats på stranden vid havet mestadels av dagen! :-) Mötte upp Sandra på stranden vid 10 och mådde gött i solen till 16 på eftermiddagen! Vi solade och gottade oss med både matsäck och varsin daim-strut! Galet gött! Har även blivit några bad i dag, dock inte lika mycket för svalkans skull som i onsdags utan mer för att skölja bort lagret med sand som klibbade fast på huden! Blåste sån dum vind idag som gjorde att det inte gick att ligga på stranden utan att bli mer eller mindre begravd i sand.. Så det var sitta som gällde i varsin Svenne-stol! Och sola framsida...Jag tog mej även en strandpromenad i vattnet längs med en lååång bit av stranden


Sandra i mycket ergonomisk            Två svanar på havet
sol-ställning, allt för brännan! :-)

Efter stranden blev det dagligt besök hos P som myste i hagen med S, jag mockade och grejjade sedan kom Eva och Johanna och raggade med mej på utflykt! En riktigt underbar en också! Besökte Särdals kvarn :-) Så mamma och pappa nu har jag rekat hit ska jag ta med er när ni kommer till veckan! Snacka mysigt! Jag rekomenderar alla er att åka dit! En resa tillbaka i tiden, snacka om nostalgi med hemmagjord flädersaft och underbar miljö! Så avkopplande, Åk dit vettja! Givetvis lämnade jag kameran i min egen bil när jag som mest hade velat ha den med! Men bilder på detta underbara ställe kommer till veckan istället :-)

Kvällen har spenderats hemma hos Sandra, där vi tyvätt fick se Sveriges U21 förlora på straffar så orättvist ju! Men vi höll humöret uppe och grillade underbart god middag utanför huset, och tjatade i den ljuma kvällen.. Jag spillde ut Sandras sista rosé över min ljusa Converse, men som sagt ska ju synas att skorna varit med under en sommar med rosé! Mer synd om Sandra oc hennes vin! Och Ida spetsade sin måltid med Coca cola! ;-) Galet! Till efterrätt blev det glass, jordgubbar och chokladsås! Tanken var att vi skulle ta oss vidare in till stan och sätta oss vid någon uteservering, men vi kom inte så långt, då sängen lockade desto mer...

Nu ska jag krypa ner i min lakan och sova gott, imorn ska jag upp tidigt för att rida och sedan åker Jag, Rebecka, Johanna & Amanda till Falkenberg och ska kolla på hästtävlingar! :-)

Sussa gott!
P&K


Två fina tjejer och en grill me käk      Jag & grillen


Ida & Sandra                                          Grillat är godast!


Sommar i en skål!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?