Tomtegröt & julstök!

Ååå julen står snart för dörren & det ser minsann ut som att vi kanske kan få en riktigt vit jul i år! Hur härligt vore inte det!? :-) Just nu är jag inte riktgit här & nu, jag är snarare där & sen  - hemma i värmland och bygger en snögubbeLövhöjden och värmer mig sedan vid brasan inne i stugan :-) Idag har det dock varit en ypperligt fin dag, med skolan, kyla, stall & julklappskväll :-) I stallet var det väl kanske inte den bästa dagen för när jag började borsta på P hade han sparkat sig på vänster framben så han hade ett "jack" & var liten svullen från det slag som måste ha blivit.. Det verkar, som det såg ut idag inte vara nåt jätteallvarligt men det är alltid tråkigt när ens ögonsten drar på sig små skråmor.. Så det bev ingen ridning idag, istället hämtade jag upp Catta & vi åkte och handlade lite jule-gottis till kvällen. Jag, Björn, Simon & Catta bestämde nämligen för ett tag sen att vi skulle ha julklappsbyte med varandra - faktiskt killarnas idé! :-) Så ikväll var det dags! Vi mumsade på allt möjligt gottis & drack glögg plus julmust. Middagen vi åt bestod av tomtegröt och korvmackor - mumsigt värre! Imorn fyller Simon även 22 år så då får vi fira honom ordentligt! Simon får lite besök från vänner hemifrån och vännen Kristoffer hade hunnit komma redan idag så han var också med ikväll :-) En väldigt trevlig & rolig kväll me goa vänner!

Nu ska jag ta å hoppa till sängs! Imorn är det nog en spännande dag i skolan tror jag ;-) Sedan blir det ut och kolla läget med P & förhoppningsvis rida innan vi ska vara hemma hos Anders klockan 19!
Ha de gött så länge! Kan ni inte få nog så kolla in min & Tessans julhälsning som hon så fint gjort! Ni finner den på hennes blogg här!

P & K


Catta myser med glögg på soffan, i väntan på grabbarna!


Kristoffer, Simon, Björn & Catta mumsar gröt...       Min julklapp! :-)

Snygga små svarta plagg! En vanlig basic svart tisha med fina detaljer
på axlarna, ett par sammetsshorts och en kort svart tröja med transparent
tyg vid axlarna. Tröjorna är från Jc & shortsen från Hm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?