Lediga Lördag!

Idag har jag haft en efterlängtad hel ledig dag där jag inte har haft något direkt inplanerat, så skönt! Det blev ingen kvarn idag för jag var alldeles för seg imorse, istället trampade jag in till stan. Traskade runt i lugn och ro bland allt folk och fixade ytterligare några julklappar, nu är så gott som alla klara! Bara mammsens som inte riktigt är fulländad än... Konstigt det där, mamma brukar alltid vara lättast att köpa åt, men i år har det varit knivigt! Gick även runt för egen räkning för att se om det finns någon fin jul-outfit att ha på sig, men det gick i ärlighetens namn sådär... Hittade kanske ett par grejjer som kan funka, bla en spetsklänning från Vila som va rätt fräck! Tror jag... Efter min lilla runda på stan cyklade jag hem och svidade om till stall-utstyrsel istället och åkte ut till P. När jag svängde upp på stallplanen lyste det jättefint, med nya fasad-lamporstallet :-) Jag hade en riktig mysdag med P idag och vi bara pysslade. P blev riktigt snygg idag då jag gjorde en välbehövlig liten frisering på man, öron, svans &hovskägg.. Även hovarna fick sin dos med matolja och pälsen fick massage och lite avslutande glansspray så när vi var klara glänste han att Panther prinsen! Min kväll har sedan spenderats mestadels i soffan med naturgodis, popcorn & julmust och på Tv har jag sett på lite Robinson. Sedan har jag faktiskt tvättat, bäddat nytt i sängen (bästa som finns!) Peelat kroppen och ansiktet, lagt ansiktsmask, hårmask & nu har även tårna fått en ny fin julfärg :-) Tänkte strax sussa faktsikt för imorgon ska jag upp i vettig tid & ta en uppfriskande morgonpromenix, sedan hoppas jag på att ta mej ut till kvarnen kanske en sista sväng på stan & ett ridpass med P innan det nog blir filmmys-söndag med Elin2 ;-) Tycker att jag faktiskt är riktigt aktiv trots att jag är så ledig ;-)

Ha en härlig lördag kväll!
P & K


Dålig hårdag... Knuten is da shit!    Prövade spetsklänningen på Vila...

                                                   Va tycker ni, Bu eller Bä ?

                                                   (givetvis med underklänning)


Ny beslysning på stallet...             P:son Myser i nyhalmad box...


Gött med hemma-mys!                Vid min säng; små julänglar & Durance Vanilla


Andra änden av sängen; Ljus på tavellist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?