Äntligen får jag skrapa is från rutorna!

Åååå äntligen äntligen har det kommit minusgrader till Halmstad, inte en dag för sent för det är ju bannemej december nu ju! :-) Mys pys även om det för med sig innebörder som att frysa häcken av sig i stallet, få blåa fingrar & en röd näsa så är det lätt värt det! Dagen startade tidigt med att kika lite på julkalendern med äckligt trötta ögon, den slutade att med en liten spännande cliffhanger ;-) Sedan gick jag till skolan för en föreläsning med ytterligare ett roligt rollspel - vi skrattar så vi gråter! Smet iväg tidigare från skolan för att åka ut till P som skulle få nya skor idag, var tvungen att fjäska lite för min kära hovslagare ;-) Fick stå och mata P med hö för han var lite nipprig idag - kanske är kylan som biter i pälsen...? Stannade kvar i stallet ett bra tag och grejjade, allt för att slippa plugga ni vet ;-) Red ett lugnt pass  och under tiden kom stall-Gunnar och mockade åt mej - LYX! Goa Catta hörde av sig och ville bjuda på mat, så himla härligt så jag begav mej ut till Söndrum fick köttfärssås & spagetti - smakade galet bra! Vi var även flitiga å pluggade en hel del! Å startade en ny trend, långkalsong-ligan! Sjukt skönt klädesplagg måste jag medge, även om det inte är det snyggaste :-) Nu är jag precis hemma för kvällen och håller på att fixa biblioteks-picknick inför morgondagens helpass :-)

Hoppas ni haft en fin fin dag & sov så gott!
P & K


Långkalsong-Catta fixar morgondagens lunch          Nyttigt blir det också :-)


Även jag har strukturerat mig inför en tidig morgon & en lång dag,

jag står för fikat :-)


Eftersom tentan kommer så snabbt in på har lärarna      Sov-dax! Sussa gött :-)

beslutat att vi får ha en mind-map på en A4-sida...

Så man får ju inte vara dum ;-) 1/3 klart = ont i handen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?