Skön måndag med explosionsartad häst!

Min dag har varit väldigt lugn, för omväxlingsskull har jag inte stressat minsta lilla! :-) Jag klev upp i god tid imorse, hann till och med skugga ögonen med lite mixade glimmers från I.d, innan jag cyklade in till jobbet! Jobbade bara ett kort pass idag, så efter det hade jag ju en massa timmar på mej att uträtta mina sysslor! Åkte ut till stallet vid tre-tiden, och det är så fanastiskt att vara där ute speciellt när man inte har någon tid att passa! När jag kom dit hade Amanda fixad allt, jag blir inte ens förvånad längre, men är henne evigt tacksam!! Hon är så Gooo! Så jag pysslade om P lite extra och när jag tog av han täcket var han genomblöt!!!! Han stod och gäspade hela tiden när jag grejjade med han så till slut fick jag hämta feber-termometern! Han hade högre temp än vanligt, men ingen direkt feber så det berodde väl på att han var så varm... Amanda berättade senare att han levt rövare i hagen på dagen, den token!! Så när vi red ut var han minst sagt som en bomb redo att detonera vilken sekund som heslt! Men men jag får väl skylla mej själv för att jag nästan klagat på att han varit så lugn! Börje hade idag skördat havre med, inge dåligt med havre asså!!


Inget dåligt lass med havre!            Älskade P pratar :-) Hur söt?!
Och det var inte bara ett!

När jag kom hem gick jag ut på en liten promenad, eftersom jag bestämt att inte träna förrän imorn, då kroppen känns lite trött! Promenaden var väldigt härlig och jag slapp även regnet!! :-) Nu har jag precis ätit jättegod soppa som jag lagade till middag! Broccolisoppa, med räkor & skivad färskpotatis toppad med cayennepeppar! Mums! Nu blir det till att slappa i soffan, och imorgon är jag ledig!

Ha en härlig kväll!
P & K
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?