Hemmafru vs late night out

Ännu en måndag avklarad och snart är det fredag igen, så som veckorna flyger fram! Jobbet gick kalas och allt kändes väldigt lätt för att vara måndag, dagen gick väldigt fort och när jag slutat åkte jag ut till min älskade P och red ut en skogstur med Amanda & Sydney, jättemysigt! Måste försöka motionera bort P's något för stora mage så idag har han motionerats 2 ggr, tränade honom på linan imorse och nu en rejäl skrittur på kvällen.. Jag hade ju tankarna på att avsluta måndagkvällen ute på Måndagsklubben på Tylösand, men regnet vill ju inte riktigt ge med sej å då kändes 160 spänn som onödiga pengar. Men dock hade det säkert blivit kul trots lite regn, men men bytte ut mina High heels mot mysbyxan och  har ju nu tvättat och lagat mat som blev en jättegod kasslergratäng med ris, samt plockat undan lite här hemma och nu känns det underbart bra när jag tänt mina älskade ljus med doft av nytvättat! Älskar Yankee candle, med doften clean cotton, tyvärr är de lite ör dyra när man är student, men IKEA har bästa kopian i ett set om 3 st som heter Tindra ljuv.

Nu ska jag nog ta mej lite kesella och hallon som kvälls-gottis! Jag har fått Dille på lite nya grejjer som jag tänkte dela med mej av :-)


Hallon och 2 msk vaniljkesella     Räkost på Fazer crisp eller kalkon och
blir typ världens goaste mellis.    cornichoner (små gurkor) ett annat galet
                                                          gott mellis.


Min fina kasslerrätt som var jättelätt! ;-) kokade fullkornsris, brynde kassler och gullök. La i Röd paprika, annanas och majs i ungssäker form. Hällde över kasslern, löken och riset och avslutade med matlagningsgrädde. Sedan bara skjuts in i ugnen i ca 15 min på 225 grader! Svinbra ;-)


bara jag.. igår var det mycket finare
väder!! ;-) 

Nu tänker jag ta kvällen imorn väntar stallmorgon och träning med P följt av jobb och träning 
Ha en toppenkväll!
P&K
Kommentarer
Postat av: Aless

Hej vännen, tack så mycket för smset & kommentaren det värmer:) Hoppas allt är bra med dig, när var det du skulle komma till värmland nästa gång?



Puss kram

2009-08-04 / 19:12:03     URL: http://aless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?